Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

sen pubertet!!

Redigeret 25 oktober, 2011, 20:35 i Teenagere
Hej, jeg bliver 17 år om lidt over en måned og jeg har stadig en lille penis og små testikler, jeg kan godt se de er vokset lidt, men det er ikke meget! Jeg tænkte på om der kan være en god grund til det, jeg har lidt hår under armene og over penis, men er der noget som kan hjælpe andet end hormoner fra lægen? evt at stoppe med at onanere eller gøre det mere??
ps jeg kan godt få en lille udløsning hvor det er lidt gennemsigtigt. HJÆLP!!
Hilsen anonym9.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg var selv sent udviklet i pubertet - omkring 17-18 år, før der rigtig skete noget.
    Jeg tror ikke umiddelbart, at du har noget at frygte. Det er helt normalt, at vi ikke på samme tid udvikler os - alle udvikler vi os, på forskellige tidspunkter i puberteten.
    Hvor tidligt man kommer i puberteten, har ofte noget at gøre med, hvor mange "sydlandske" eller "nordiske" gener, vi har med i bagagen.
    Dem nede sydpå, er ofte fysisk udviklet, allerede ved 12-14 år. Hvor imod vi heroppe i norden, ofte bruger et par år mere, på at færdigudvikle os. Dette er en meget groft hugget rettesnor og der er selvsagt masser af variationer der imellem.

    Som 17-årig, skulle der gerne ske noget meget snart - så jeg ville ikke bekymre mig synderligt, før jeg nåede en alder af 18-19år(forudsat, der stadig ikke var sket noget). I sådanne tilfælde, kan lægen ordinere hormoner, for at sætte skub i processen.
  • Indstillinger
    Hvor lidt eller meget du onanerer har INTET at gøre med din udvikling. Så det skal du bare gør som du lyster.

    Vi udvikler os i forskelligt tempo, og du er jo kommet i puberteten - det går bare ikke så stærkt som det gør for nogle andre.

    Du kan evt. få en tid hos lægen og få en snak om det.
    Måske vurderer lægen, at du bare skal slå koldt vand i blodet, måske vurderer han/hun at der bør tages en blodprøve for at kontrollere dine hormoner.
    Det er helt okay at gå til lægen.

    Har du spurgt din far om hvordan hans udvikling forløb? Sådan noget går gerne i arv.
  • Indstillinger
    Hej spørg din far og og mændene i din nærneste familie hvornår de var udviklet . det har også noget med arv at gøre. fra familie til familie . hej
  • Indstillinger
    Hej. Jeg ved selvfølgelig godt, at mit problem ikke er noget jeg skal tænke meget over, da jeg kun er 13 år gammel (jeg fylder 14 i Januar) Men jeg tænkte, om der var en gennemsnitlig størrelse på penisen, når man kun er 13/14 år gammel??? Jeg har nemlig selv været lidt "nervøs" for at den ikke var stor nok?? Jeg ville bare høre det fra nogen, der nok har lidt mere forstand på det end jeg har...Tak på forhånd :-) Kh..... P.s. Jeg er ikke den højeste dreng i min klasse... Jeg er omkring 160 cm :)
Log in eller Registrér for at kommentere.