Hjem Rusmidler Rusmidler

En velfungerende dagligdag på amf....

Redigeret 11 maj, 2012, 11:10 i Rusmidler
Stoffer er noget lort , det ved jeg godt! Første gang jeg eksperimenterede var da jeg var 14 år, blev hurtigt weekend narkoman. Men passede mine jobs. Havde altid en to - tre stykker jobs. Mistede godtnok et job grundet stoffer. Nu her i en alder af 30 år, fester jeg ikk uden at ha lidt til næsen, for så falder jeg i søvn, inden festen er begyndt. Har de sidste par år begyndt at tage i hverdagene. Når jeg tar i hverdagene får jeg ekstra overskud, og jeg elsker det. jeg elsker at ha orden, rytligt styr på tingene. Har to børn, føler nogle gange at jeg ligefrem er en bedre mor, når jeg bare har styr på det hele, leger med dem, magter dem 100 procent.

Jeg har præsteret at tage to uddannelser med to børn og en mand der også er under udd.

Hvis mit hjem roder, bryder min depression op, nægter at lave mad i et rodet køkken. Når ungerne er puttet, går mor her igang med støvsuger, støvkluden osv osv. Det hele gåes i dybden, og jeg hygger mig virkelig.


Jeg kan ikk se jeg har et problem når jeg passer mit arbejde, mine børn, mand osv. jeg får jo bare en hjælpende hånd. Og jeg er ikk den eneste.... kender mange der bruger det på arbejde, og er ekstra glad for deres indsats

Jeg vil gerne vide om der er andre herinde som får hjælp til en nemmere dagligdag

Kommentarer

  • Hej Milla.

    Jeg havde skrevet meget mere end det herunder, men har slettet det igen.

    SELVFØLGELIG vil du kunne finde andre, som mener, at de får en bedre hverdag af at tage amfetamin.
    Du siger jo selv, at du allerede kender folk der gør det og er glade for det.
    Men det ændrer ikke på, at de og du er dybt afhængige og også har de negative sider af amfetaminen - I dæmper dem bare med endnu mere amfetamin.

    Jeg er virkelig ked af at læse, at du mener, at du ligefrem er en bedre mor, når du tager amfetamin, fordi du har masser af energi til ungerne.

    Hviler du i dig selv når du tager amfetamin og kører i en rus af energi, "overskud", arbejdsomhed og kunstigt fremkaldt glæde og undertrykker dine negative følelser?
    Næppe.
    Kan du så lære børnene hvordan man identificerer, respekterer og håndterer sine egne følelser?

    Jeg har faktisk mest af alt lyst til at give dig et kram.
    Du er tydeligvis meget splittet - på den ene side skriver du, at du ikke kan se, at du har et problem, og du kommer med undskyldning på undskyldning i form af det "positive" i at tage amfetamin, og på den anden side skriver du, at stoffer er noget lort.
    Du skriver i bund og grund for at blive bekræftet i, at det er "normalt" at bruge den her vej til mere overskud i hverdagen - og dermed kunne overbevise dig selv om, at det er okay.

    Har du gået ved psykolog og fundet den psykiske grund til, at du tager stoffer?

    Før da tror jeg ikke, at du kan komme ud af dit misbrug. For ja; du er misbruger.

    Kærlig hilsen Anna

    P.S.
    Er det ikke ret indlysende, at din krop har brug for hvile, hvis du ikke kan holde dig vågen?
  • Det at du føler at du har overskud til det hele, er fordi amfetamin er en opkvikker, der i sidste ende vil efterlade dig både invalid, i en kørestol og hjerneskadet. Du vil på et tidspunkt opleve at du ikke kan hjælpe børnene med at ligge 2 + 2 sammen i en matematikopgave, alt bliver sløvt for dig og du vil være meget irritabel.
    Stop med at tage stoffer. Tag en kop kaffe eller en energidrik istedet for, som opkvikker.
    Tænk lige på hvad de hælder i amfetamin. Der er både batterisyre, og nogengange endda rottegift.

    Det er ikke okay, at du tager stoffer, og slet ikke når du har en familie!
  • Come on ?

    Jeg er så forarget over dit indlæg.

    Helt ærlig, mener du også du er en bedre mor når du får en stofpsykose og ender på psykiatrisk afd. ? Hvem skal så tage sig af børnene, hvor er den "gode" mor så henne ? Til info skal der kun en stofpsykose til, så er man er i risiko for at udvikle svære psykiske sygdomme, som eks. skitzofreni. Og derud over er der angst og depression. Man bliver samtidig lettere irritabel, vred, voldelig og sult, tørst kan ikke reguleres på normal vis. Hvordan kan du sætte dine børn i sådan en situation ?

    Det gør dig da ikke til en god mor, at have styr på rengøringen ? En god mor er ændru/ clean og er der for sine børn - kærlighed er da vigtigere end om der er en nullermand på gulvet.

    Du har brug for at vågne op og få noget hjælp.
Log in eller Registrér for at kommentere.