Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har jeg ingen ægløsning? Hjælp?!

Redigeret 23 august, 2011, 16:40 i Snart gravid
Kære brugere

Jeg håber, at der er nogen af jer, som har et par gode råd til min situation, eller måske har I endda oplevet det samme...

Min kæreste og jeg har nu i et halvt år forsøgt at få et barn. Det er endnu ikke lykkedes, og jeg er godt klar over, at der kan gå endnu længere tid, inden det sker. Det er som sådan ikke det, der er problemet. Problemet er, at jeg er bange for, at jeg overhovedet ikke har ægløsning.

Jeg har undersøgt grundigt på nettet, hvordan man kan finde de mest gunstige tidspunkter, hvor man kan forsøge at blive gravid. Jeg har forstået, at man skal have det, man kalder 'fertilt udflåd, som skal minde om æggehvide og som skal kunne strækkes langt mellem fingrene. Det skulle gerne indfinde sig i midten af cyklus. Jeg har bare ikke sådan noget fertilt udflåd. Overhovedet. Min skede er fugtig, men jeg har ikke meget udflåd i trusserne generelt. Det der er, er helt hvidt og nogle gange lidt 'tørt og viskelæder-agtigt'.

Jeg stoppede efter 12 år med p-pillerne d. 2. marts 2011, hvorefter jeg fik min menstruation som normalt.

Herefter gik der 34 dage inden jeg fik menstruation igen.
Herefter 51 dage
Herefter 34 dage igen, men det var kun en lille brun pletblødning. Den 'rigtige' menstruation kom 6 dage efter pletblødningen.
Herefter kom menstruationen igen efter 31 dage.

I alle perioderne har jeg stort set undersøgt mig selv for fertilt udflåd hver dag - intet!

Jeg har læst på nettet, at hvis man ikke kan finde den fertile udflåd, så har man sandsynligvis heller ikke ægløsning. Og mere har jeg ikke kunne finde. Så hvordan skal jeg forholde mig?

Har jeg ikke ægløsning, eller er det ikke alle, der har fertilt udflåd? Er det fordi min krop endnu ikke har fundet sig til rette efter så mange år på p-piller?

Jeg har haft klamydia (som blev forholdsvis hurtigt opdaget), men ikke underlivsbetændelse (så vidt jeg ved). Desuden har jeg fået foretaget et keglesnit. Kan disse to faktorer have indflydelse?

Bør jeg gå til lægen og få det undersøgt, eller skal jeg give det lidt tid?

Tak for jeres tid!
Venlig hilsen
Vivaldi81

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej jeg synnes du lige skal tale med din læge om det . om det er den lange hormon behandling er ? men med keglesnit også kan det være det er anderledes. prøv at spørge lægen om dit kejlesnit ikke kan have med at gøre at det er sværre at blive gravid. de har udskrabt noget af slimhinden og hvor meget . få også undersøgt din kærstes sæd . for der er mange unge mænd der har dårlig sædkvalitet på grund af levevis . Hvis det kan lykkedes at blive gravid så lad være at tænke så meget på det for . det er med til at man ikke bliver gravid og laver stress hormon istedet så man ikke bliver gravid . men en hjælp kan være at du spiser GrA-VITAMIN op til 3 måneder før planlagt graviditet da du har større chance for at befrugtet æg sætter sig fast . da du får mere blod i kroppen og follinsyre samt nærringsstoffer et lille foster har brug for de første 3-4 måneder og lad være at løfte når du vil være gravid det kan blive afstøt af livmoder . håber det lykkedes for dig , jer . kærligst
Log in eller Registrér for at kommentere.