Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Motion man taber sig af.

Redigeret 26 august, 2011, 02:43 i Motion
Baggrund for spørgsmålet:
Jeg er en pige på 16 år der ønsker at tabe mig. Jeg spiller tennis, hvilket jeg er meget glad for, men desværre ikke forbrænder nok på. Jeg kan sådan set godt ide at løbe, men jeg er på nuværende tidspunkt i så dårlig form at jeg ikke rigtig tør.. Lamt I know, men jeg er nu engang i teenager med lavt selvværd.

spørsmålet
Er der nogen der har en mega god sportsgren som man taber sig på? eller et træningsprogram til fitness som fungere godt?

På forhånd tak for hjælpen
Kærlighed fra Ida

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære dig.

    Det er måske meget fornuftigt ikke bare at starte hårdt ud med at løbe. På nettet kan du finde forskellige løbeprogrammer. Eller du kan låne en bog om det. I starten er det noget med at løbe et minut og gå et minut og så langsomt trappe op.

    Jeg vil helt sikkert anbefale dig at få dig en snak med en instruktør. Jeg har selv gjort det i Fitness World, og det var ikke så dyrt igen. Og det har helt sikkert været godt for mig. Der kan man også træne billigt, hvis man er ung, som du jo er.

    Det er vigtigt også at træne styrketræning for at øge muskelmassen, for musklerne står for en stor del af fedtforbrændingen.

    Så jeg vil anbefale en blanding mellem styrketræning og noget fedtforbrænding. Af fedtforbrænding kan det jo være zumba, spinning, kick-boksning osv.

    Jeg håber du finder en måde at træne på, så du kan få det, du gerne vil opnå.

    Kærlig hilsen Trine
  • Indstillinger
    Hej
    Dans og svømning bevæger hele kroppen. Opvarmning kunne være at cykle, det gør du måske allerede. Lige her og nu viser de bogie, var det måske noget? Jo mere du bevæger dig des bedre. God kondi til dig Helle8
  • Indstillinger
    Tak for hjælpen! Svømning har tidligere været en stor interesse, så det tror jeg at jeg prøver at kommer igang med igen :)

    - Ida
Log in eller Registrér for at kommentere.