Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre:( Nogen der kan hjælpe?

AnonymousAnonymous
Redigeret 23 august, 2011, 15:50 i Åndehullet
Jeg er i et forhold sammen med en rigtig sød og dejlig kæreste. Vi har været sammen i knap 8 måneder og jeg er virkelig glad for ham.

Men da jeg også er depressiv og skizofren, så har jeg en del med i bagagen og det har han fuldt ud accepteret, hvilke jeg synes er utrolig flot af ham. Han elsker mig for den jeg er og det betyder meget for mig.

I starten var vores sexliv godt nok, men jeg har bare ikke lyst mere. Det har ikke noget med ham at gøre, men lysten til sex er der bare ikke. Jeg har ikke snakket med ham om det endnu, fordi jeg ikke ved, hvordan jeg skal gribe det an..?
Jeg synes, jeg bør kunne gi ham sex, fordi han gør så meget for mig.

Jeg har den træls fortid med en dum ex -kæreste, hvor sex blev et helvede for mig- er bange for at jeg er ved at bevæge mig hen i de samme tanker.

Føler mig som en rigtig dum og ond kæreste, men hva skal jeg gøre, når jeg ik har lyst?

Og så er han her 100% for mig, men jeg kan mærke jeg bevæger mig væk fra ham. Mine tanker omkring forholdet bliver mere og mere negative... jeg er sikker på at det min depressive side, der er ved at tage over.

Jeg holder virkelig af ham, men hva skal jeg gøre? Han er virkelig alt hvad jeg har søgt efter, men hvor er mine følelser henne?

Jeg synes ikke jeg kan være det bekendt overfor ham, at han ikke ved hvad der sker med mig.

Jeg ved hvad depressive tanker kan gøre ved en-så måske det bare er en overgang?..

Håber der er nogen der kan gi mig nogle råd.... ved ikke hvad jeg skal stille op med mig selv. :-(

Har ikke lyst til at miste ham....!!!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja sjovt nok sidder jeg nu her og kan igen føle mine følelser for min kæreste. Sådan svinger det næsten hver dag i større eller mindre grad.
    Jeg er i fuld behandling, men ved bare ikke lige hvordan jeg skal tackle det her?
  • Indstillinger
    Hej
    Det lader til at du taler godt med din kæreste, du kan måske fortælle om det du skriver.
    Måske får du noget medicin som får lysten til at forsvinde. Måske kan du få noget til at få den igen. God bedring Helle8
  • Indstillinger
    Hejsa

    Ja vi er rimelig god til at snakke om tingene- er bare bange for han bliver ked- det ønsker jeg ikke, han skal blive.

    Jeg får en del, som kan påvirke min sexlyst og kan ikke undvære det.

    Tak fordi du skrev
  • Indstillinger
    Måske du skulle minde dig selv om at du nu lever i et nyt forhold, hvilket er et godt forhold. I forholdt til det gamle. Desværre sker det bare tit at man kommer i tanke om hvordan det var i det gamle forhold, at det går udover/ og blir overført til det nye forhold. Vi ønsker det ikke, men fordi det sidder dybt i en, sker det. Og vupti, man har mistet lysten. Prøv at sige til dig selv at du vil starte på et nyt kapitel med hvordan dig og din kæreste har lyst til at ha sex.

    gi dig selv lov til at nyde det og kom tættere på din kæreste. Skab jeres eget sex liv uden fortiden.
  • Indstillinger
    Vi prøver at gøre vores forhold og de ting vi laver sammen til Vores liv og ikke fortiden.
    Men nogle gange er det svært- men ja jeg prøver virkeligt!!!

    Som sagt vil jeg ikke miste ham! Så har fået snakket med ham omkring det her og han tog det ganske pænt... Så nu tager vi den her fra og han vil gerne hjælpe ;)
  • Indstillinger
    Hej når man som du har skizofreni er det til tider meget belastende at være meget tæt på andre mennesker og bo sammen i samme hus under samme tag dag ud og dag ind . Det kender jeg meget godt til jeg har det på samme måde som du da jeg har en underart af skitzofreni når vi er tæt på den kærste . mand vi elsker højt . bliver vi overbelastet føelsesmæssig , og når vi ikke siger til ham eller hende , vi har brug for at være alene i en uge eller nogle uger får vi det som du har det nu. og automatisk skubber kærsten længere og længere væk. for vi har brug for ro i hovedet og kunne være og mærke os selv. og når vi er lidt væk fra hinanden eller bor hver for sig og mødes i weekenden kan vi igen begynde at mærke os selv . og igen få føelser. Det hele bliver alt for meget med alt det kærlighed og sex den anden kærste vil give , og ja man tænker hvorfor kan jeg ikke mere give lige som min kærste . Men husk du skal ikke give sex tilbage til ham hvis du ikke selv har lyst. for så bliver du vred på dig selv. og udnytter dig selv. men det kan man nem komme til . Når du ikke får sagt fra. Det er så svært at sige til kærsten , jeg håber du har en kærste der respektere dig og ikke føler at han bliver afstøt. Hvis i bor sammen skal han lade dig have fred og ro . du kan besøge nogle venner . og ham sine venner . og i laver noget forskelligt så i ikke er op af hinanden hele tiden. Raske mennesker mister også lysten til sex det svinger i perioder. Et forhold køre jo også op og ned mange gange og man er træt . efter en lang dag. og så går lysten væk . samt strees . dårlig humør der er mange årsage til at sexlysten går væk. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.