Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Personer med skizofreni søges

Redigeret 22 september, 2011, 15:06 i Skizofreni
Hej,

Jeg hedder Tina og er specialestuderende i sociologi. Jeg er ved at skrive speciale om folks syn på personer med skizofreni, samt hvordan mennesker med skizofreni lever med sygdommen på godt og ondt. Mit speciale består af to forskellige undersøgelser som belyser hhv. danskernes holdning, syn på og viden om skizofreni samt skizofrenes egne oplevelser af sygdommen og hvordan den har påvirket deres liv.

I forbindelse med sidstnævnte undersøgelse søger jeg personer med skizofreni som har lyst til at lade sig interviewe og fortælle sin egen historie om, hvordan det er at have skizofreni. Her tænker jeg bl.a. på, dine oplevelser af hvordan du og andre har håndteret og reageret på skizofreni-sygdommen.

Interviewene vil være så uformelle som muligt og vi kan sammen bestemme, hvor det skal foregå, men gerne i september eller starten af oktober. Derudover vil du være anonym og alt som bliver sagt under interviewet vil blive behandlet fortroligt. Jeg håber, at du har lyst til at deltage og derved dele dine erfaringer med skizofreni. Hvis du har spørgsmål til dette eller andre kommentarer er du altid meget velkommen til at kontakte mig på tchr09@student.aau.dk

Med venlig hilsen
Tina

Indlægget er godkendt af Netdoktor.dks redaktion

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej, jeg er en person som hedder Jacob hedekær holstener, jeg lider desværre af paranoid skizofreni. Jeg sender dig en mail nu som beskriver hvordan skizofrene har det, samt de alvorlige samtaler patienterne har med psykiaterne, og hvordan psykiaternes behandlingsmetode muligvis har været lige siden de første antipsykotiske præparater er kommet på markedet. Min mail er jaheho87@gmail.com. De mails jeg har sendt rundt er blandt andet godkendt af en klinisk professor som også er psykiatrisk overlæge samt international anerkendt. Du må meget gerne sende de mails jeg sender videre. Og jeg ville gerne prøve at stille op til interview selvom jeg er enormt genert.
  • Indstillinger
    De to mails jeg har sendt minder lidt om hinanden, men du tager bare det som du synes er brugbart.
Log in eller Registrér for at kommentere.