Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Graviditet ved penetration (uden at komme i hende)????

Redigeret 22 august, 2011, 08:10 i Prævention
Hej,

Jeg har været sammen med en pige seksuelt i dag. Da vi lå og pettede, stak jeg penis op i hende to-tre gange sådan helt ind, og så ud igen (ikke samleje). Jeg fandt så ud af, at hun ikke brugte P-piller, så blev helt bange for om hun kunne være blevet gravid af det. Jeg har ikke kunne finde information på nettet om der er sædceller i "pre-cum", men synes da jeg har hørt om graviditeter uden en fyr er kommet i pigen. Da hun fortalte mig at hun var midt i sin menstruations cyklus, hvilket skulle være der piger nemmest bliver gravide pga ægløsning (?), besluttede vi os for at hun måtte tage en fortrydelsespille for at være på den sikre side. Ca. 4-6 timer efter tog hun en "Norlevo" fortrydelsespille (der efter sigende skulle være 85 % sikker).

Hvor nervøs skal jeg være for at hun er blevet gravid, da jeg jo ikke kom oppe i hende, og at jeg total kun har været oppe i hende i ca 20 sekunder?

(Logisk set tænker jeg at jeg overreagerer helt vildt. Men da jeg tidligere har døjet meget med sygdomsangst, så kan jeg ikke så tankerne ud af hovedet! Specielt når hun har meldt klart ud, at hun aldrig vil have en abort.)

Jeg læste i instruktionerne for fortrydelsespillen at den gør så "et befrugtet æg ikke kan sætte sig fast og udvikle sig til et foster. Og at selve befrugtningen af ægget skulle blive forhindret". Men hvor lang tid efter et samleje bliver et æg befrugtet? og hvornår sætter et befrugtet æg sig fast?

Jeg håber i kan hjælpe med at give nogle svar, da det er en ubehagelig angst at gå rundt med i 10-14 dage (indtil hendes menstruation).

Hilsen
Den Fortvivlede Herrer

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej nu kan i være rolige med fortrydelses pille er der ikke stor chance for at et befrugtet æg overlever , hun vil om ret kort tid få en provokeret blødning der renser alt ud af livmoderen der ikke sidde meget fast. og hun vil opleve at der vil være kluder i at hendes menstruation kommer til tiden nogle gange , det betyder ikke der er et barn , men at de fortrydelsespiller ikke er det bedste for kroppen og at det tager tid før den normale cyklus igen er på plads. men i var nød til at gøre dette. de skal kun bruges i nødsituation. Der finder femidom til kvinder . på kondomland.dk Ja det kan lade sig gøre at blive gravid med væske fra penis. Der er aldrig nogen garanti og med at stå at lige inden udløsning er absolut ikke sikkert der er mange børn der er kommet på den måde. men det er nok en lille risiko for jer . men lige i ægløsningtid er chancen større , Det er sædsællernes hurtighed der afgør hvor hurtigt et æg bliver befrugtet. har manden gode levedygtige sædsæller kan det ske hurtigt altså hvis ægget er i livmoderen fortrydelsespiller skal tages inden der er gået 72 timer for derefter har ægget sat sig fast og er befrugtet . og en udskrabning skal til for at fjerne den. Så brug kondom indtil i begge kender hinanden bedre, pas på med sygdomme uden kondom få test hos lægen , Når i expermentere uden kondom og ikke vil være gravid giver det altid ekstra usikkerhed hver gang i har gjort det og det er ikke så rart at gå med. så tag hensyn til hinanden og beskyt jer . til den tid kommer hvor i er klar til børn . eller over den tid hvor man skal passe på hele tiden . eller der bliver brugt en anden form for beskyttelse. Jeg tænker der må stå noget om menneskers forplantning eller menneskers cyklus . om hvornår ægget sætter sig fast. held og lykke
  • Indstillinger
    Hvis penis ind og ud af kvinden ikke er samleje, så ved jeg ved gud ikke, hvad der er samleje...

    Først lige den løftede pegefinger :) :

    Gå aldrig ud fra at en kvinde tager p-piller eller ikke fejler noget. Der er jo overhovedet ingen grund til at tage p-piller hvis ikke man har en kæreste, og man ikke vil bruge kondom.

    Man kan ikke vide at man intet fejler, med mindre man er blevet testet for sexsygdomme siden ens kønsdele var i berøring med en andens af slagsen.
    Både mænd og kvinder kan have en kønssygdom uden symptomer.
    Så; kondom ved sex med mindre man er i fast forhold og begge lige er blevet testet negative.



    Og så vil jeg lige uddybe og især korrigere nogle ting ved spiders forklaring som er helt forkerte.
    Spider; kan du ikke læse dine indlæg igennem før du poster dem?


    Jeg har altid troet, at et æg er befrugtningsdygtigt fra ægløsning og ca. 3 døgn frem. Men på det seneste har jeg mange steder læst mig til, at det kun er 12-24 timer.
    Sædceller er levedygtige op til 5 døgn, og kan derfor ligge på lur og vente på ægget :) Men de mister kræfter med tiden.

    Et æg bliver ikke befrugtet i livmoderen. Det bliver det helt oppe i æggelederen, hvor celledelingen begynder.
    Det sætter sig først fast i livmoderslimhinden en uges tid senere.
    Så det er helt forkert hvad (du) spider skriver med at det skal være i livmoderen for at blive befrugtet og at det sætter sig fast senest 72 timer efter.

    Fortrydelsespillen virker på flere punkter; kan forhindre ægløsning hvis den ikke er sket, gør at der dannes slim som gør, at sædcellerne forhindres i at svømme op til ægget og ændrer livmoderslimhinden så et eventuelt befrugtet æg ikke kan sætte sig fast.
    Men intet af det er sikkert, og derfor er pillen ikke sikker.
    Men jo hurtigere man tager den des mere sikker er den, og hun tog den jo vildt hurtigt.
    Man kan opleve blødning efter at have taget fortrydelsespillen og opleve, at næste menstruation udebliver/forsinkes/er anderledes end normalt
    Det er en rigtig god idé at tage en graviditetstest et par uger efter at man har taget fortrydelsespillen - for pga. de hormoner der er i den kan man ikke regne med blødningerne.

    Hvis kvinden bliver gravid selvom hun har taget en fortrydelsespille er det IKKE nødvendigt med en udskrabning som spider skriver. Man kan få en medicinsk abort fuldstændig som hvis man ikke havde taget fortrydelsespille. Eller man kan vælge at beholde barnet; fortrydelsespillen skader ikke hvis den ikke har virket.


    Mht. din skræk for at hun er blevet gravid. Drop den.

    Det er ikke sikkert, at ægget befrugtes når en mand har udløsning i kvinden på ægløsningsdagen... Det kræver at en sædcelle er stærk nok.
    Hvis der sker befrugtning, er det ikke sikkert, at det udvikler sig til en egentlig graviditet - der er meget der kan nå at gå galt.
    Der kan være sædceller i pre cum, ja, men der er immervæk færre end i en hel portion sæd, så der er mindre risiko for at en af dem er stærk nok til at befrugte et eventuelt tilstedeværende æg.
    Dertil kommer, at det er meget lidt precum du har leveret.
    De ting kombineret med fortrydelsespillen (som hun tog hurtigt) gør risikoen FORSVINDENDE lille.
Log in eller Registrér for at kommentere.