Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp!! Jeg ved ikke hvad jeg fejler!

Redigeret 21 august, 2011, 17:21 i Stress
Jeg bliver simpelthen så sur hele tiden, jeg er ikke sur af sind, jeg bliver kun sur når jeg skal lave noget, for jeg kan simpelthen ikke overskue noget som helst!! I min familie har vi det med at depression og angst går i arv, både min farmor, far, oldemor og tipoldemor har haft det.
Noglegange går jeg rundt og er så bange for at dø af en sygdom, jeg er ikke bange for at dø af alt muligt andet, kun langtrukkent sygdom som kræft, jeg kan intet overskue, jeg kan ikke overskue at handle ind, vaske tøj, eller noget som helst, jeg har et ekstremt problem med hukommelsen, kan absolut intet huske, jeg tænker konstant på penge selvom jeg har masser af penge på kontoen skal jeg nok finde noget at tænke over, finde noget der kan gå galt som kan gøre mig trist, hidsig eller sur.. What to do ?:(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er igang med at gøre rent, men kan højst gøre rent i 5 minutter så er jeg ved at splitte det hele ad og bliver nød til at sætte mig ned. Jeg bliver sur fordi mens jeg går og gør rent tænker jeg på alt det andet der også skal laves og det virker så uoverskueligt, så tænker jeg på at når det så er lavet skal det sikkert laves om en uge igen, hvilket gør det endnu mere umuligt for mig
  • Indstillinger
    Hej ja det kunne godt lyde som du også har noget der ligner depression. og stress . Du er meget overbelastet. og kan ikke holde til det længere , derfor reagere du vredt på tingene . og ja det skal laves påny igen og igen , det kan gøre det helt håbløs at se frem til, Jeg tænker du skal tale med din læge og høre hvad det er, og om du har brug for medicin og samtale til at få løst dine problemer. Og så skal du se på dit liv hvad er der stresser dig . Og om der er ting du skal have hjælp til at få løst, evt ansætte en rengørings hjælp for at lette tingene. og nemmere mad plan , jeg har anskaffet en tørretrumbler netop for at lette arbejde med tørring af tøjet. for det med at få det på snoren, der er kræfterne brugt. og op lever før i tiden at tøjet kunne sidde i vaskemaskinen i 2 dage inden der var overskud til at hænge det op. Du skal bede andre lige nu om at gøre rent, lave mad , købe ind . passe dine børn hvis du har nogle , du har brug for ro og fred og ikke have ansvar for andre end dig selv . det allerbedste ville være om du kunne rejse hen til noget familie eller veninde og være helt fri og tænke på noget derhjemme og hvile . og gå ture så vil du langsom få det bedre. Prøv at tænke i dit hoved hvad jeg ikke når i dag det når jeg måske i morgen eller en anden dag, hvis det gælder liv og død er det anderledes at tænke, så skal der handles nu. men vi skal blive bedre til at spørge familie og venner om de vil hjælpe en med tøjvasken eller andet . når vi har det dårligt og ikke selv længere kan klare tingene, vi kan alle blive syge, Det er vigtigt du får hvile ellers bliver du mere syg og det er svære at få dig rask igen. og din hukommelstab kan være længere og du kan få svært ved igen at huske noget af det fra dit liv. det har jeg prøvet med 3 måneders hukommelsestab . og mange ting er væk . det kræver genoptræning igen at huske. de helt alm ting kender man ikke navnet på. måske når du dækker bord , så husker du ikke hvad der skal på bordet. eller står ved skabet du ved ikke hvad , du skulle hente i skabet. Men man kan ikke udelukke der kan være andre årsager en depression til hukommelsestab med vredesudbrud. derfor må du kontakte lægen og udelukke andre sygdomme. god bedring
Log in eller Registrér for at kommentere.