Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skinnebensbetændelse?

Redigeret 20 august, 2011, 18:00 i Åben debat om smerter
Hej, jeg har haft smerter i mit skinneben den sidste ugestid. Det er på siden af skinnebenet at smerterne er. De kommer nå jeg bærer noget tungt, går med reklamer eller når jeg er aktiv, (mest når det er på hårdt underlag).

Kommentarer

  • Indstillinger
    n u skriver du ikke hvor gammel du er
    men skulle du ikke få en læge til at kikke på det --
    men ellers gå til MATAS de har støtte strømper ---flere fors,slags ---de har måske et bud på hvad der er godt for dig
  • Indstillinger
    Jeg er 15 år gammel og begyndte at løbe i starten af sommerferien. Efter nogle lidt ukontrolerrede løbeture i foråret
  • Indstillinger
    du skal få det undersøgt ---så det ikke bliver kronisk ---måske du kan få en fysioterapout--til at se på det --men der skal du have henvisning fra din læge
  • Indstillinger
    Okay, det vil jeg få gjort.
  • Indstillinger
    Jeg er også 15, og har døjet med skinnebensbetændelse siden november sidste år.
    Det lyder rigtig meget som skinnebensbentændelse. Jeg synes, at du skal stoppe med at løbe med det samme, og så holde 2-3 ugers pause. Når du så starter igen, så start med at løb i 10 minutter 2 gange om ugen, og så øge træningen med 8 % hver uge.
    Få dig nogle ordentlige sko (converse er mega fede, men de er bare rigtig dårlige for benene :( ), f.eks. dine løbesko eller noget der ligner.

    Når du starter med at løbe igen, så prøv at finde nogle stier i stedet for asfalt at løbe på.. Det plejer at hjælpe :)

    /Matilde
  • Indstillinger
    Tak Matilde, det vil jeg gøre...
Log in eller Registrér for at kommentere.