Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt i maven på 4 dag..

Redigeret 20 august, 2011, 10:49 i Åben debat om smerter
Hej alle sammen..
Jeg er en knægt på 19 år der har haft ondt i maven 4-5 dage.. det er kommende og gående smerter.. og der er ikke noget man ikke kan ignorere, men selvfølige gør det stadig ondt og irritere...
Det er meget forskælligt hvornår de er der, nogen gange kommer de når jeg sidder foran min computer andre gange når jeg går..

For det meste er det under ribbene det gør ondt, men også ned i højre og både venstreside til ca. navle højde nogen gange lidt under... Det er ind imellem prikken andre gange følsen af side stik og nogengange er det som om det strammer/klemmer!..

Har været ved vagtlægen togange hvor de sagde at det hele lød normalt inde i min mave med luft osv.. de har også trykket mig på maven hvor de har sagt det ikke er noget alvorligt.. men er der nogen der har en ide om hvad det kan være?.. for det præger mig meget..

Hilsen N!

Kommentarer

  • Indstillinger
    det er svært at vide hvad det kan være ---hvad spiser du ---kommer du regelmæssig på toilettet
    spørg på apotekket om de har et middel der kan bruges ellers må du gå til dn egen læge ---så du kan få undersøgt maven ----
  • Indstillinger
    Lægevagten er til akutte problemer, så at du har været hos lægevagten 2 gange på 4 (hver)dage med ondt i maven, som godt kan ignoreres, men selvfølgelig er irriterende og gør ondt, men ikke har været hos egen eller en anden praktiserende læge i almindelig åbningstid, forstår jeg ikke...?
    Kommer der meget kraftige smerteanfald siden du har været hos vagtlægen et par gange?

    Jeg tænker på, om det eventuelt kunne være muskelspændinger. Man kan godt få ondt andre steder end lige præcis der hvor en muskelspænding sidder.
    Har du siddet/ligget mere eller anderledes end du plejer eller lavet noget fysisk arbejde du ikke plejer?
    Har lægerne nævnt den mulighed?
Log in eller Registrér for at kommentere.