Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pludselig kvamle og svimmel.

Hej. Jeg har nu bøvlet i noget tid med at jeg, somme tider, efter aftensmad får kvamle, bliver svimmel og begynder af svede rigtig meget. Når først jeg kan mærke at sveden kommer, mister jeg fokus, og så begynder mit syn og min hørelse at blive svækket. Derefter kaster jeg op, eller får tynd mave, og når jeg så har "tømt maven" har jeg det helt fint igen.
Nogen gange er det dog ikke så voldsomt. Og så døjer jeg kun med tynd mave og så føles min mave som om at den "vender sig".
Er der nogen der måske kan hjælpe mig med af finde ud af, hvad der sker med mig og min mave? Eller bare har en idé om hvad der måske sker?
Tak på forhånd!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej du kan have fået en mave virus det er samme symtomer men hvis det bliver ved så få det bedre undersøgt for mave problemer som for meget mave syre eller for krydret mad kan give disse symtomer med pludslig mave kneb og diarre , men kontakt læge nu og spørg hvad de vil råde til at gøre. god bedring
  • Indstillinger
    Sådan havde jeg det før jeg fik konstateret laktoseintolerans og holdte op med at spise mælkeprodukter.
    Efter et halvt års tid uden har læmpet dem ind i min kost igen, og intoleransen er gået i sig selv.

    Jeg kan ikke sige om det er dét der er galt med dig.

    Vil foreslå dig at tage til lægen og få undersøgt om der er noget du ikke kan tåle.
    Det virker plausibelt at det drejer sig om det eftersom det kun er sommetider symptomerne kommer.
    Glutenallergi og laktoseintolerans er let at undersøge for og er et sted at starte.

    Ellers må du henvises til ambulatorium med særlig forstand på mave-tarmsystemet.
  • Indstillinger
    Tak for de rigtige gode svar, og jeg vil da helt klart snakke med min læge om de der mælkeprodukter.
Log in eller Registrér for at kommentere.