Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Klamydia uden at have smittet?

Hej. Jeg har været ude for den sære oplevelse at jeg er blevet testet positiv i min klamydia test men mine tre tidligere partnere er alle blevet testet negativ. Øh hvordan kan dette lade sig gøre? Andre der har oplevet noget ala dette?

Kommentarer

• Jeg har været ude for noget alá det samme, jeg havde bare været sammen med en fyr ubeskyttet, hvorefter han kontakter mig et par uger efter og siger at han er blevet testet positiv.. Så derefter blev jeg også testet positiv, men de 2 sexpartnere jeg har haft forinden er begge blevet testet negativ.. Og jeg forstår det virkelig ikke? Jeg vil også meget gerne have noget svar på, hvordan det kan være jeg så er blevet smittet?
  • Frklund.

Der er to muligheder:

1) Han blev først testet positiv efter I havde sex, men han havde allerede klamydia da I var sammen, og derfor blev du smittet af ham.
    Han kan godt have haft det selvom han ikke havde symptomer.

2) En af de to fyre du har haft ubeskyttet sex med tidligere har klamydia, og smittede dig, men er blevet testet fejlagtigt negativt. Testen er nu en gang ikke 100% sikker.

Mouton.

Du kan ikke blive smittet med klamydia uden at have sex med en med klamydia.
    Ergo er en af de tidligere sexpartnere blevet testet falsk negativ.

Jeg syntes I begge skal tage kontakt til dem igen og opfordre dem til at blive testet igen med henvisning til, at smittekilden ikke er fundet og testen ikke er sikker...
    Eller tale med jeres læge om det - de kan også stå for sådan noget.

I kan begge læse dette brevkassesvar.

http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200916.htm
Log in eller Registrér for at kommentere.