Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kroniske ledsmerter træthed osv. Men kan ikke få en diagnose

Redigeret 14 august, 2012, 15:25 i Kroniske smerter
Jeg har igennem flere år haft dårlige led og ondt i lænderyggen.
I januar i år, fik jeg en kikkertundersøgelse i knæet for at bekræfte gigt, som lægen var 100 % sikker på, at det var. Men den vidste intet.

Ryggen har vi fået en afklaring på. Forskubbede ryghvivler.

Men det genere mig, at jeg nu efter knap 7 mdr. i systemet (+ de år hvor jeg arbejdede med smerter) stadig bliver betragtet som en, der uden problemer kan klare et 37 timers job, bare fordi de ikke kan give mig en diagnose (det er min sagsbehandler der mener dette)

Jeg har ondt og er stiv i begge albuer, håndled, knæ, ankler og nakke. Oveni det, kommer ryggen og den evige træthed, som lægerne heller ikke kan forklare, trods div. blodprøver.

Jeg føler, jeg går imod muren hele tiden. Jeg ønsker virkelig en diagnose. Også selv om, at det ikke ændre noget med helbreddet.

Er pt. i praktik, men de sidste 2 måneder har været et helvede, der kun har forværret det hele. Min sagsbehandler og tilknyttet fys. siger begge, at det er en vanesag, men hvor længe kan det passe, at man skal få det værre??

Jeg har 2 små børn, som jeg føler bliver forsømt på det groveste, fordi jeg er brugt og ødelagt om aftenen.

Psyken er godt på vej ned og har bestilt tid hos lægen for at blive henvist til en psykolog, for kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været glad og alt det her har påvirket mig så meget, at jeg til tider kan frygte for mit parforhold.

Opbakning er der ikke meget af rundt omkring, for når man har en usynlig sygdom, som for øvrigt heller ikke kan diagnoseres, så har folk ikke meget tilovers for en.

Undskyld den lange smørre.
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    spider68spider68
    Redigeret 16 september, 2011, 19:00
    Hej jeg er begyndt at spise gurkemejerod kapsler fra apotek det tager mine smerter i kroppen i knoglemarv måske det kunne hjælpe hos dig . såvidt jeg husker kan man også få lagt guld i kroppen der skulle hjælpe på smerter. hilsen
  • Indstillinger
    http://www.overgangsalderen.net/forum/s ... hp?p=60053
    Denne artikel er god. Det er ikke nemt at få en diagnose.
  • Indstillinger
    Har nu været hos min læge igen igen og bedt om at blive henvist til en reumatolog, som jeg så håber, vil give en form for afklaring. Men desværre må jeg vente et stykke tid, da ventelisten heromkring siger ca. 1 år. Men er heldigvis villig til at køre, så med lidt held, kan ventetiden kortes ned til 10 uger.
    han tog også nye blodprøver for at se, om det er gigt, men har fået taget prøver for gigt ca. 4 gange på under 1 år nu, som alle viste ingenting.

    Har haft møde med min sagsbehandler idag, som stadig vil beholde mig i praktikken, trods forværinger, men som hun sagde, om jeg blev afprøvet der, eller et andet sted var jo lige meget. Nu skulle vi se, hvor mange timer jeg kunne komme op på. Er pt. på 18 t/u. og de satser meget på 37 t/u. (netop fordi der ikke ligger en diagnose, men at jeg jo bare "har lidt ondt")

    Hun var stolt over, at jeg selv tog iniatitiv til at komme til psykolog, så håber også, at det vil hjælpe på humøret at snakke med en proff.

    Mht. til fibromyalgi, så tror jeg ikke selv, at det er det, men man ved jo aldrig.
  • Indstillinger
    Jeg lider selv af kroniske smerte og stærk hovedpine, jeg har brugt mange penge på diverse behandling efterhånden, og det der har virket bedst for mig indtil videre er helt sikkert den grønne svenske sømmåtte.

    Bruger jeg sømmåtten gerne 10 min om dagen er jeg fri for den meget voldsomme hovedpine, så har helt sikkert været mit bedste køb og bedst af alt ingen behandling, jeg hader nemlig selv at gå til en behandler.

    Den kan vist ses på www.hjemmefitness.dk

    Kh Birthe
  • Indstillinger
    Jeg kan tilslutte mig ullas indlæg, jeg er osse selv daglig bruger af den svenske sømmåtte som jeg har købt hos www.hjemmefitness.dk, jeg lider dog af stærke smerter i ryggen som sømmåtten hjælper rigtig godt mod.

    John.
  • Indstillinger
    Jeg synes, den der sømmåtte ser meget spændende ud, og har derfor kigget lidt på henvisningen, men når man som jeg - og andre her på siden - har kroniske problemer i hele kroppen, hvad skal man så have af disse måtter?

    Skal man købe en hel stribe, så man kan ligge med hele kroppen på dem i forlængelse eller hvor skal man bruge den? Jeg synes ikke det fremgår specielt tydeligt af den hjemmeside, hvordan man skal bruge måtten? Hvad er forskellen på de to typer?
  • Indstillinger
    Hejsa,

    Det glæder os at i har gavn af sømmåtten.

    1 sømmåtte faktisk består af 2 stk sømmåtter som man kan "klikke" sammen og derfor dække et større område på kroppen.

    I er meget velkommen til at besøge en af vores forhandlere, hvor i vil kunne få svar på alle spørgsmål. Vores forhandler liste kan ses her: http://soemmaatten.dk/forhandler

    Ellers er i meget velkommen til at kontakte os på info@soemmaatten.dk ved evt. spørgsmål.


    Med venlig hilsen,
    Soemmaatten.dk
  • Indstillinger
    Hej Stina

    Jeg har det næsten ligesom dig og har været til et hav af undersøgelser. Fik så at vide ved sidste undersøgelse at grunden til at jeg havde ondt i min lænd kan være fordi jeg har lidt gigt i lænden. Men det er ikke mere end mange andre på min alder (35 år). Så fik det nærmest både be og afkræftet at det var det der var galt!! Så jeg er ikke kommet så meget videre.

    Ang. den der sømmåtte. Jeg har ikke en svensk sømmåtte, men en anden. En russiks sømmåtte tror jeg den hedder. Er det det samme eller lige så godt??

    MVH
    Jacob
  • Indstillinger
    Har du overvejet en henvisning til en smerteklinik, Kroniske smerter er jo en personlig oplevelse, andre kan ikke se hvor ondt det gør.

    Men på smerteklinikken bliver der altid lyttet til en, både med og uden diagnose.
    Har selv været på smerteklinik og er skrevet op igen.

    Jeg har været ude for en færdselsulykke, men det var på smerteklinikken, de fandt ud af at jeg havde neurogene smerter.
    Jeg blev behandlet i et tvær fagligt team, så jeg lærte også en masse om det at have smerter, pårørende blev også inviteret.
    Mig har det hjulpet meget, ikke at smerterne forsvandt, jeg fandt en måde at takle dem på.

    Knus fra Birgitanni
  • Indstillinger
    prøv eventuelt at søg på ME på google.. Der kommer du frem til at kunne læse om ME.. Ved selvfølgelig ingenting om om du kan have det, men så er endnu en ting af eller bekræftet... Ved hvordan du har det... Det er ulideligt at gå og føle sig syg uden at der bliver taget hensyn til en
Log in eller Registrér for at kommentere.