Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i arm efter gips

Redigeret 18 august, 2011, 05:40 i Håndskader og musearm
Hejsa

Jeg fik fjernet min gips, der skulle støtte min underarm i godt en uge, i mandags. Jeg fik at vide af lægen at de ikke umiddelbart kunne se nogle brud, men jeg oplever i øjeblikket smerter når jeg drejer armen og jeg kan ikke bøje min arm lige så langt ud som jeg kunne før eller som min anden arm kan.

Er det meningen?

Klara

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det undrer mig, du har haft gips på, hvis der ikke er konstateret brud.

    Dine smerter kan da godt hænge sammen med seneskedehindebetændelse, men på den anden side, så er det da mange år siden, man holdt op med at gipse for det, så kunne du måske fortælle, hvorfor du har haft gips på, og hvilke informationer, du har fået fra lægen?

    Det er meget almindeligt, at man bliver svag i muskler og led og derfor får ondt, når man har været fikseret med gips i længere tid, hvorfor det er vigtigt at genoptræne, men det her drejer sig kun om en uge, så derfor skulle det ikke være sådan.

    Måske du kan præcisere lidt mere, hvad der ligger til grund for, at du overhovedet fik gips på? Og - hvilken skade, man har behandlet dig for? Er der f.eks. taget røntgenbillede?
  • Indstillinger
    Jeg fik skam gips på. Men de var ikke sikker på hvorvidt der var brud eller ej, som de selv sagde 'Vores skærme på skadestuen er billige og dårlige, så derfor kan vi ikke præcisere.. dem på røntgenafdelingen er langt bedre'

    Jeg faldt ned af en trappe og er landede på min arm, hvorefter den var ubevægelig.
  • Indstillinger
    Jeg har ikke påstået, at du ikke fik gips på; men jeg spurgte, hvad der lå til grund for det.

    Nu har du fået gipsen af - er du stadig ikke blevet røntgenfotograferet ordentligt?

    Hvad ligger til grund for at din læge nu vurderer, at der ikke er noget galt?

    Det kan da godt være, der ikke er et brud, men der kan da sagtens være en knogle, der er flækket.

    Du fortæller ikke, om der ER taget ordentlige billeder. Du fortæller ikke, hvilken information, du har fået, da du fik fjernet gipsen, så det er altså meget vanskeligt at hjælpe dig.

    Nej, du bør ikke have smerter så lang tid efter, hvis du bare har slået dig. Derfor bør du gå til din læge og bede om at få den arm ordentligt undersøgt.

    Ingen her kan fortælle dig, om det skal gøre ondt, når du ikke fortæller, hvad du har fået at vide, og hvordan du er undersøgt.

    I min verden er det da stadig vanvittigt at lægge gips på en arm, man ikke har undersøgt. Det er, hvad jeg får ud af det, du har skrevet, men er det også det, der er sket?
Log in eller Registrér for at kommentere.