Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

Hovedpine hver dag

Redigeret 18 august, 2011, 16:13 i Hovedpine og migræne
Hej.
Jeg lider utroligt meget af hovedpine. Det kommer op af dagen, og ender tit med meget ekstremt om aftenen. Dette medfører at jeg har svært ved at læse, og derved studere. Jeg har været til lægen som sagde at det muligvis var på grund af ømme masseter muskulatur og forkert bidfunktion. Derfor skal jeg selvfølgelig til tandlægen snarest, men ville dog lige høre om der var nogle gode råd eller idéer omkring hvad der fremkalder min hovedpine. Smerter befinder sig som regel omkring tindingerne og over øjnene.
Håber at få nogle behjælpelige svar.

Kommentarer

  • Kære dig.

    Det var dog forfærdeligt med sådan en massiv hovedpine hver dag.
    Det er rigtig godt, at du bliver undersøgt hos tandlægen. Yderligere synes jeg, at du skal overveje at blive henvist til en fysioterapeut. Hvis du er medlem af Danmark koster det under 100kr pr. Jeg har lidt meget af spændingshovedpine, da jeg studerede, og der hjalp det mig utroligt meget. Både i situationer, hvor jeg havde hovedpine i hver dag og i særdeles grad, da jeg endeligt fik overskud til at gå i træningscenteret et par gange om ugen og følge det program min fys havde lavet for at få trænet ryg og nakke op.

    En anden ting er, om du spiser meget smertestillende. For det kan give en medicin-hovedpine, hvis man spiser smertestillende flere gange om ugen. Jeg har selv oplevet min hovedpine forsvinde efter jeg stoppede med medicin, men jeg spiste også mindst én gang om dagen i en lang periode, og det var meget stærk medicin. Men selv panodil/ipren kan forårsage medicinhovedpine, som er meget svær at skelne fra spændingshovedpine.

    Jeg håber, at du finder nogen, der kan hjælpe dig med det her.

    Kærlig hilsen Trine
  • Hej ja myoser kan godt give hovedpine prøv også at masser dine tindinger og ansigt , Nakke skulder de bliver belastet af kæber område , Men hvad med dit syn på øjnene , har du bygnings fejl . på den ene øje og dit syn ikke samarbejde . det giver også hovedpine og svært ved at læse. Prøv hos optikker at få målt øjene . ellers hos øjenlæge, held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.