Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pas på! Bland ikke Efexor/Venlafaxin og Amoxicillin!

Redigeret 17 august, 2011, 05:54 i Forslag og kommentarer
Dette er ikke noget der står ude på netdoktor eller på lægernes medicinnet. Dette står kun pt. i indlægssedlen i medicinen, og jeg har taget denne medicin i 2 dage nu og blevet smadder syg.

Jeg har skrevet til netdoktors redaktion der har lovet de vil gå videre med det. Jeg har også været i kontakt med min læges sekretær der har taget mig af medicinen og jeg venter pt. på en opringning fra min læge. Dette er en kopi af den mail jeg skrev til netdoktor:

En meget vigtig ting der hverken står på jeres hjemmeside eller på medicinnettet er at der på indlægssedlen i medicinen står at hvis man spiser efexor/Venlafaxin at man IKKE må spise dette lægemiddel.

Jeg spiser selv efexor/venlafaxin og jeg er straks blevet pillet af disse piller igen af min læge.

Jeg får skyhøjt blodsukker af denne medicin (fra 4.8 til 8.5 på 3 timer på fastende mave) og blodtryk der siger
systolic: 139
diastolic: 92
pulsslag: 115

Jeg er svimmel, har kvalme og hovedpine, samt slørret syn, og indre rystelser/uro i kroppen. Jeg tror det er meget meget vigtigt i får skrevet det på der står i indlæggelsessedlen
_______________________

Efter søgning på nettet, kan jeg se at en fyr i usa også har erfaringer med at blive meget syg når han blander efexor / venlafaxin. Hvis man kan leve med bivirkningerne går jeg ud fra at det er "okay" - men det er en meget skræmmende oplevelse set med mine briller.

Jeg håber lægernes og netdoktors information om samspillet mellem disse lægemidler bliver mere dybdegående i fremtiden.
Log in eller Registrér for at kommentere.