Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kropslig udvikling gået i stå

Redigeret 16 august, 2011, 16:10 i Teenagere
Hej, jeg er en ung fyr som lige er fyldt 18 år.

Tror min kropslige udvikling er gået i stå, og det irriterer mig helt vildt, da jeg er bekymret for, om der nogen sinde sker noget med hensyn til at gå fra dreng til mand.

Min stemme gik først i overgang da jeg var 16 år, såvel begyndte jeg også at få mere hår på kroppen og er vokset i højden til omkring 1.85.

Men så er det også lige som om det er gået i stå her, er ikke begyndt at få skæg, brede skuldre, større hænder osv.

Det bekymrer mig meget, da det slet ikke ligner på nogen måde at jeg er 18 år, og det går også en del ud over min selvtillid.

Har søgt meget på nettet efter svar på hvad det kan være, og har tænkt det måske kunne være mangel på Testoteron. Det skal lige tilføjes at jeg er meget tynd, vil tro jeg vejer omkring 60 kg. Ved ikke om det også har noget at sige om man er tynd eller tyk.

Håber der er nogle kloge eksperter herinde som kan give mig nogle råd til hvad jeg kan gøre.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jamen du skal da gå til lægen.

    Det er ikke til at vide om der er ubalance i hormonerne uden at der bliver taget en blodprøve :)

    Se at få ringet i morgen tidlig og bestil en tid, så du ikke længere skal gå og spekulere over det, og ikke mindst så der kan blive sat gang i "behandling" hvis der vitterlig er noget der ikke er som det skal være.
  • Indstillinger
    Prøver at ringe til lægen imorgen
  • Indstillinger
    Hej Anonym du er vokset meget i højden. og er en slank ung mand , når du er slank vil din krop heller ikke have store bredre skuldere og meget store hænder . det vil svare til at du er slank . men jo ældre du bliver kan det forandre sig. Du kan saktens have nogle hormon problemer. men jeg tænker du også må ligge mærke til mændene på din mor og fars side og se på hvordan deres kropsbygning er . prøv at spørg din mor og far hvornår deres stemme blev dyb og hvornår han fik skæg . der kan saktens ligge nogle arvlige gener der gør at du får disse ting senere end andre . Måske du har en fordel ved at have en mindre hånd. da mange mænd klager over at have kraftige finger på hånden og har svære ved at håndtere små ting. Så der vil du have en større chance for at arbejde med mindre ting. Du må prøve at se fordelen ved at være slank . og som din krop er. Prøv at stille dig foran spejlet og hver dag og tænk godt om dig selv. og sig ja nok er jeg mindre men det er mig sådan ser jeg ud. Det skal vi sige hele livet igennem . for når vi ikke længere er unge og smukke . og begynder at ældes går det den anden vej og vi skal igen sige , ja nu ser jeg sådan ud . Jeg har kønne øjne et sødt smil. ja find alt det gode ved dig selv som du kan. og sig det højt eller i hovedet når du står ved spejlet. på den måde lære du at kende din krop. og forhåbentlig finde noget som du er tilfreds med. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.