Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Varmt håndklæde?

Redigeret 16 august, 2011, 02:56 i Bumser
Jeg har hørt at et VARMT håndklæde i ansigtet kan hjælpe mod bumser? er det rigtigt eller er det bare en myte som mange andre ting ? ... GERNE HURTIGT SVAR! ;) .....

Kommentarer

  • Indstillinger
    Altså at koge et håndklæde og så ligge det på ansigtet ... det skulle dræbe bakterier eller noget?
  • Indstillinger
    Man skal under ingen omstændigheder lægge et kogende håndklæde på sit ansigt - eller andre steder på kroppen i øvrigt. Det kan man komme ganske forfærdeligt til skade ved.


    Man kan hælde kogende kamillete i en skål, og så holde ansigtet ind over. Og - for at holde på disse dampe - har man netop et håndklæde over hovedet som et salgs "telt". Ansigtet kommer på den måde i "dampbad".

    Det virker dybterensende. Efterfølgende kan man rense ansigtet med en parfumefri skintonic, og så kommer det vigtige: Husk at tilføre huden en god fugtighedscreme. Det med cremen kan man godt finde på at springe over, fordi man ikke vil tilføre huden dette fedet, men hvis ikke man gør det, så vil huden jo selv producere det fedt, og så kommer der bumser.

    Det med kamillete er et gammelt, gammel råd, men ikke dårligt at gøre en gang i mellem.

    Men - ellers vil jeg foreslå dig at rense din hud hver aften med skintonic, og altså huske den creme. Og prøv om du kan lade være med at smitte dig selv ved at trykke bumserne ud. Hvis du endelig skal, så gør det lige inden du renser din hud om aftenen.

    Og - hvad der er lige så vigtigt; tænk på din kost. Jo mere fed mad, du spiser, jo flere bumser. Drik 1½ - 2 liter vand - altså postevand hver dag. Undlad også sodavand og andre søde læskedrikke.

    Til sidst - det hører desværre pubertet til at få bumser, hvis du er i den alder. Nogle får mange, nogle får få. Og ja - det er uretfærdigt fordelt.
  • Indstillinger
    Ja, den kunne vel være udmærket . Jeg har ikke tænkt på et bestemt mærke.
Log in eller Registrér for at kommentere.