Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kan jeg få en sydom? bliver jeg gravid?

Redigeret 13 august, 2011, 17:01 i Prævention
her i går var jeg til en fest og jeg blev alt alt for fuld... Jeg kyssede med en dreng og lige pludselig stod vi en busk. jeg kom til at give ham et blowjob og jeg synes simelthen at det er så ulækkert. føler mig helt vildt klam og beskidt lige nu, men det skete altså bare. der var også på et tidspunkt hvor mine bukser var taget af og han gav mig finger. Tror jeg i hvert fald... Så mine spørgsmål lyder:
1. kan jeg godt få en sygdom fordi jeg gav ham blowjob, og hvor stor er chancen?
2. hvis vi ren faktisk havde haft sex, ville jeg så kunne huske det?
3. hvis vi har haft sex, tror jeg max han har været inde i 5 sekunder måske mere. Er der nogen chance for at jeg kan blive gravid?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du mener vel risiko? Chancer er noget man håber på.

    Som du beskriver det, der er sket, er jeg desværre nødt til at svare ja til spørgsmål et og tre, for det virker som om, du faktisk overhovedet ikke aner, hvad der i grunden præcist er sket. Du kan således heller ikke vurdere, hvor længe han har været oppe i dig. Omkring spørgsmål to, så kan man altså godt blive så fuld, at man ikke efterfølgende kan huske noget.

    Hvorvidt du skal kaste dig ud i en fortrydelsespille, kan jeg ikke svare på, men det kan da være, det er en ide, selv om det er et heftigt hormonpræparat, som man ikke "bare lige" skal tage, så måske du skal prøve om du kan granske lidt mere i din hukommelse. Du kan også lige finde ud af, hvor du er i din cyklus. Er du midt mellem to menstruationer, så er risikoen væsentlig højere, end hvis du er umiddelbart lige efter eller lige før menstruation.

    Men - jeg synes faktisk du lige bør undersøges efterfølgende for, om du skulle have pådraget dig noget kønsoverført.

    Jeg har frygteligt ondt af dig med det, du er gået igennem, og kan da kun foreslå dig at prøve at drikke lidt mindre fremover, så du er mere med i hvad der foregår, og hvad du og din krop vil udsættes for.
  • Indstillinger
    jeg har vidst ikke rigtig forklaret mig ordentligt. Altså jeg var rigtig fuld, men jeg kan sagtens huske alt hvad der er sket. Det jeg bare ikke ved er om han bare gav mig finger eller op det rent faktisk var hans penis. Jeg havde jo aldrig prøvet nogen af delene før så jeg ved ikke hvordan det føles. Så jeg kunne godt tænkte mig at vide når man har sex, om man så ved at det er sex , altså om føelsen er meget anderledes??
    Jeg kunne rigtig godt tænke mig at bliver undersøgt for om jeg har fået en sygdom eller om jeg er gravid. hvordan kan jeg bliver undersøgt? Vil ikke bladne min forældre elller min læge ind i det.
    Hvor stor er rissikoen for at jeg får en kan få en syfdom? med hensyn til blowjobet
  • Indstillinger
    Altså hvis du kan huske hele forløbet men er usikker på at han var inde i dig (sex) eller om han gav dig en finger, så er det svært at vide med sikkerhed ud fra din beskrivelse. Hvis I stod op, ville jeg vurdere at det har været ret svært for ham at skulle komme op i dig, også hvis du er jomfru, og ja hvis det er sket så har det nok ikke været i så lang tid. Når man er jomfru tror jeg de fleste oplever det som smertefuldt at få fyren op i sig for første gang, men hvis du har været rigtig fuld, kan det selvfølgelig have dæmpet på det.

    Jeg tror nu godt at du kan tage det roligt med uønsket graviditet, hvis du altså er sikker på at det har været meget kortvarig og han ikke var kommet.
    - ellers skal du overveje en fortrydelsespille

    I forhold til kønsygedomme, tror jeg det er en god mulighed at du rent faktisk læser op omkring det her på siden under sygdomme, så du allerede nu ved hvad det drejer sig om.

    Jeg kan ikke umiddelbart udelukke hvad der smitter ved oralsex, men herpes er ihvertfald en mulighed.

    Hvis du har mod på det og kender fyren, kan du jo prøve at spørge præcis hvad der skete.

    Men som lotte også siger, så skal du overveje rigtig kraftigt med dig selv, hvilken effekt alkohol giver dig, og om du skal skære ned, således at du ikke drikker så heftigt at du pludselig befinder dig i en uønsket situation.

    I stedet for at skamme eller begymre dig om situationen, synes jeg det er vigtigt at du istedet for lære af den og finder ud af med dig selv hvad du kan gøre for at undgå en lignende situation, og hvor dine grænser går.

    Der er desuden også en masse der har deres seksuelle debut til fester, og derfor er det en god ide at læse op på prævention, og sørger for at du har et kondom på dig (det kunne jo være der kom en situation hvor du gerne ville have sex med en fyr). Husk at ingen har krav på sex, og et nej betyder et nej!

    Pas på dig selv

    Anne
  • Indstillinger
    Man kan blive testet for kønssygdomme på sexsygdomsklinikker - her kan du se hvor den nærmeste er:
    http://www.sexogsamfund.dk/Default.aspx?ID=2520

    Når det er sagt, så kan du altså lige så godt tage til din læge. Du kommer ikke udenom at din læge jævnligt skal "derned" de næste mange år.
    Desuden tror jeg det vil være en god idé at tale med lægen om alt det der skete, og få en snak om sexsygdomme og prævention.
Log in eller Registrér for at kommentere.