Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Glemt en mini pille

Redigeret 13 august, 2011, 08:51 i Prævention
Jeg har glemt at tage en minipille (tar dem som beskytter på næsten samme måde som p-piller), og det var desværre i den uge hvor der er størst chance for man bliver gravid. Jeg tror ikke jeg er det, men vil gerne tage en test for en sikkerheds skyld. Mit problem er bare at jeg ikke har min menstruation pga mine minipiller. Er der nogen der ved hvornår jeg kan tage en test der viser et sikkert svar, nu jeg ikke kan se om jeg "går over tid" ??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Almindeligvis har man menstruation ca. to uger efter ægløsning, og hvis den udebliver er det så tiden, hvor en test kan vise resultat.

    Men - nu er du jo medicineret, og der er længere usikre perioder, når man har glemt en pille. Så prøv at læse indlægssedlen, der bør står hvor lang tid efter den glemte pille, man skal tage sine piller for igen at være sikker.

    Fra det tidspunkt hvor du igen skulle være sikker, kan du så regne 2 uger efter, og så tage en test.
  • Indstillinger
    Nu skriver du selvfølgelig ikke om hvorvidt du huskede du havde glemt en pille da du have sex, men sørg altid for at have et kondom på dit, således at du kan beskytte dig i de 7 dage efter du har glemt en pille.

    Chancen for at blive gravid når man glemmer en er ikke så stor, men du bliver næd til at væbne dig med tålmodighed og se når din næste menstruation kommer. Og hvis du tænker for meget over det, kan det også være med til at udsætte den.
Log in eller Registrér for at kommentere.