Udslæt på nedre mave over penis
Hej,
Jeg har lige været på en uges ferie sydpå. På ferien barberede jeg mig på området over pennisen -altså nedre mave.
Først troede jeg der var gået hård infektion 8 områder.... Det ser stadig sådan ud 6 ud af 8 områder.
Jeg prøvede at pille X hår væk med en pincet samt prøvede at presse betændelse ud... Ligesom man ville gøre når man har en bums.
Jeg har renset alle områder med brintoverilte. To af områderne er nu meget hævet og ømme. Jeg prøvede at smører lidt kopattesalve på området i går aftes... Men synes området er begyndt at væske nu og har lidt små bylder.
Jeg havde beskyttet sex med en pige på min ferie. Jeg bade både i pool og hav vand.
Håber I kan hjælpe mig om jeg bare har en infektion eller jeg måske har fået herpes på min hud?
Jeg kan fremsende et billede.
Hilsen
DenFortabte2
Jeg har lige været på en uges ferie sydpå. På ferien barberede jeg mig på området over pennisen -altså nedre mave.
Først troede jeg der var gået hård infektion 8 områder.... Det ser stadig sådan ud 6 ud af 8 områder.
Jeg prøvede at pille X hår væk med en pincet samt prøvede at presse betændelse ud... Ligesom man ville gøre når man har en bums.
Jeg har renset alle områder med brintoverilte. To af områderne er nu meget hævet og ømme. Jeg prøvede at smører lidt kopattesalve på området i går aftes... Men synes området er begyndt at væske nu og har lidt små bylder.
Jeg havde beskyttet sex med en pige på min ferie. Jeg bade både i pool og hav vand.
Håber I kan hjælpe mig om jeg bare har en infektion eller jeg måske har fået herpes på min hud?
Jeg kan fremsende et billede.
Hilsen
DenFortabte2
Kommentarer
Det er fint, du holder det rent, men det lader ikke til at være nok - måske fordi du stadig "piller" ved det, ved at prøve at trykke betændelse ud?
Jeg tror som egentlig bare det skal have ro, men jeg kan selvfølgelig ikke vurdere, hvor alvorlig betændelsen er blevet nu, så prøv i første omgang at gå ned på apoteket og fremlæg dit problem; de har sikkert en mere dybderensende salve/creme.
Brintoverilte er vel fint nok, men er da noget barskt og irriterer huden.
Og så prøv at lade være med at trykke på de knopper. Hvis ikke det er blevet bedre på mandag, bør du nok lige kontakte din læge.
Det her er ikke umiddelbart tegn på en kønssygdom, så det er ikke det første, du behøver bekymre dig om.
I øvrigt har du fået masser af sol og badet i måske ikke specielt rent pool-vand, og din badebukseelastik har givet været lige på det betændte område, så der har således været masser af muligheder for at vedligeholde denne betændelse.
Ps. I øvrigt, hvis du kommer til at stave forkert, så kan du trykke på rediger og så kan du rette på den måde. Du behøver således ikke skrive et nyt indlæg.
Men - det betyder naturligvis ikke noget - det var bare en information. :-)
Jeg har fået en salve fra lægen nu. Jeg har dog ømme lymfe kirtler omkring området og ind i mellem niver det i området.
Jeg har smurt salven på siden i fredags.
Bør jeg søge læge igen?
Ved pakken bør der også være en indlægsseddel, hvor der bør stå generel information om præparatet, bl.a hvad du skal gøre, hvis ikke der opnås den ønskede effekt inden for det opgivne tidsrum.
Hvis du ikke har modtaget disse informationer, der i øvrigt skal ligge ved enhver medicinpakning, og som det er meningen, man skal læse; kan du i første omgang gå på apoteket og bede om, at få at vide hvordan og hvorledes.
Apoteket kan også rådgive dig, hvis de vurderer, at du skal til læge allerede igen.
Der er kommer lidt flere bylder, så fik i går en gang dicillin 500 mg som skal tages tre gange om dagen. Så nu håber jeg bare der snart sker noget positivt.
Glemte faktisk at spørge lægen om jeg også skulle forsætte med salven/cremen, men indtil videre forsætter jeg
Tak for jeres svar
Og den årsag er det da nok værd at tænke lidt over, så det kan undgås en anden gang.
Du havde nogle knopper med lidt betændelse i. Du hopper uden videre i et svømmebassin, og jeg gætter på, at det er der hele dit problem befinder sig. Du er garanteret ikke den eneste på det feriested, der har haft et sår eller en rift med en smule betændelse i. Du har ikke skænket det en tanke - det har andre heller ikke.
Det er jo heller ikke en selvfølgelighed at man foretager en grundig afvaskning inden man hopper i, og der skal da også givet være en hel del, der lige tisser i vandet. Der er jo mange, der får lidt feriemave, og hvis ikke man er grundigt vasket bagi, inden man hopper i, så flyder det jo også med colibakterier.
Der er bl.a, derfor man har så uforholdsmæssigt meget klor i disse pools, men alligevel er sådanne steder nogle heftige bakteriebomber.
Så jeg foreslår da, at man virkelig sikrer sig, at man ikke har sår eller rifter inden man hopper i sådan en pool.
Jeg tror godt, du kan fortsætte med den creme, men igen - spørg lige på apoteket.
Ja, nu er udslæt m.m. væk og alt er godt...
Men nu bliver jeg beskyldt af en pige at jeg har givet hende herpes. Jeg har dog aldrig haft herpes i udbrud og min læge sagde også at mit udslæt var en kraftig infektion og det blev behandlet med creme og antibiotika.
Så mit spørgsmål er nu... Kan jeg have givet hende Herpes som er gået i udbrud hos hende? Selvom jeg aldrig har haft herpes i udbrud.
Det skal lige tilføjes at jeg var sammen med hende på min ferie inden jeg fik mit udslæt, men sikkert derfra hvor jeg fik min infektion (altså min infektion ikke fra hende).
Håber I kan hjælpe mig lidt