Fjernelse af slimhinden i livmoderen
Pga. kraftige menstruationer har jeg fået tilbudt, at få fjernet slimhinden i livmoderen. Iflg. min gynækolog foregår det i fuld narkose og virker som en "dyb" udskrabning og så får jeg aldrig mere menstruation og kan heller ikke mere blive gravid, men alt det hormonelle bliver tilbage, så jeg kommer ikke i overgangsalderen (men bliver stadig møg pms).
Jeg har tidligere prøvet hormonspiral, men den gav mig cyster på æggestokkene, hvilket var ret smertefuldt, så den fik jeg fjernet igen.
Jeg er 38 år, har fået de børn jeg skal have (blev sterilliseret efter den sidste fødsel på anbefaling fra hospitalet, da jeg udviklede svær svangerskabsforgiftning og nok vil gøre det igen...)
Er der nogen der kender til at få fjernet slimhinden - både for og imod. Umiddelbart har jeg ikke lyst til at få det lavet da jeg ikke bryder mig om operationer og tanken om narkose.
B
Jeg har tidligere prøvet hormonspiral, men den gav mig cyster på æggestokkene, hvilket var ret smertefuldt, så den fik jeg fjernet igen.
Jeg er 38 år, har fået de børn jeg skal have (blev sterilliseret efter den sidste fødsel på anbefaling fra hospitalet, da jeg udviklede svær svangerskabsforgiftning og nok vil gøre det igen...)
Er der nogen der kender til at få fjernet slimhinden - både for og imod. Umiddelbart har jeg ikke lyst til at få det lavet da jeg ikke bryder mig om operationer og tanken om narkose.
B
Kommentarer
Jeg blev indlagt om morgenen, og blev udskrevet om eftermiddagen. Havde lidt hæshed og en smule ondt i halsen i nogle timer efter tuben som havde siddet der. Ingen smerter efter selve operationen - ikke engang en panodil tog jeg.
Har ikke haft menstruation siden. Er gået stille og roligt i overgangsalder, med hedeture og hvad det ellers medfører, men altså uden de belastende, afsindige blødninger som gjorde at jeg konstant havde blodmangel, og nærmest var stavnsbundet til toilettet.
Har ikke efterfølgende mærket noget som helst negativt efter operationen, som jeg varmt kan anbefale.
Tak for jeres svar. Jeg skal til forundersøgelse om 1½ uge - gisp... Så håber jeg, at jeg får de informationer der skal til, for at jeg kan træffe den beslutning der er rigtig for mig.
Fik menses i går - kan klare mig 3-4 timer med tampax og bind, så skal alt skiftes og jeg har monster ondt i maven :-(
Lige et tillægsspørgsmål til de af jer, der er blevet opereret... Hvor længe efter var I sygemeldte?
Endnu engang tak fordi I gad tage Jer tid til at svare mig.
BV
Havde lidt ondt, som menstruationssmerter om aftenen, men derefter har jeg ingen gener haft. Pøj pøj med indgrebet.