Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fjernelse af slimhinden i livmoderen

Redigeret 10 september, 2011, 08:00 i PMS og menstruation
Pga. kraftige menstruationer har jeg fået tilbudt, at få fjernet slimhinden i livmoderen. Iflg. min gynækolog foregår det i fuld narkose og virker som en "dyb" udskrabning og så får jeg aldrig mere menstruation, men alt det hormonelle bliver tilbage, så jeg kommer ikke i overgangsalderen (men bliver stadig møg pms).

Jeg har tidligere prøvet hormonspiral, men den gav mig cyster på æggestokkene, hvilket var ret smertefuldt, så den fik jeg fjernet igen.

Jeg er 38 år, har fået de børn jeg skal have (blev sterilliseret efter den sidste fødsel på anbefaling fra hospitalet, da jeg udviklede svær svangerskabsforgiftning og nok vil gøre det igen...)

Er der nogen der kender til at få fjernet slimhinden - både for og imod. Umiddelbart har jeg ikke lyst til at få det lavet da jeg ikke bryder mig om operationer og tanken om narkose.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej. Jeg har i sidste uge fået fjernet slimhinden i min livmoder, ved hjælp af 90 grader varmt vand. Jeg blev advaret om en del smerter efterfølgende, men jeg har INTET mærket til det. Jeg sov i godt 48 timer bagefter, men jeg har ikke haft ondt. Jeg har dog haft nogle hedeture efterfølgende, men kun om natten, ved ikke om der er en sammenhæng, men de var der ikke før :-) Men det er klart en løsning jeg kan anbefale.
  • Indstillinger
    Hej

    Tak for dit svar, men jeg har lige et tillægsspørgsmål... Hvor længe var du sygemeldt efter indgrebet?

    Jeg skal til forundersøgelse om 1½ uge - gisp... Så håber jeg, at jeg får de informationer der skal til, for at jeg kan træffe den beslutning der er rigtig for mig. Fik menses i går - kan klare mig 3-4 timer med tampax og bind, så skal alt skiftes og jeg har monster ondt i maven :-(

    Endnu engang tak fordi du gad tage dig tid til at svare mig.

    BV
Log in eller Registrér for at kommentere.