Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Motion som får pulsen op ..

Redigeret 11 august, 2011, 07:18 i Motion
Når man taler om motion og træning, hører man altid at man skal have en periode hvor pulsen kommer op - hvor man sveder og hvor man 'virkelig kan mærke at man har bestilt noget' - jeg har lige udført sundhedsquzzen her på siden, og fik at vide at jeg burde gøre dette - nu er det sådan, at jeg har trænet i flere år på SATS, jeg bor i Sverige, hvor Gotved-gymnastik ikke findes (jeg gik dér inden vi flyttede)- hvilket er den eneste gymnastik jeg har kunnet tåle - når jeg udfører denne så for helsen så nødvendige hårde træning, får jeg følgende symptomer: hovedpine, migræneanfald, svimmelhed og smerter forskellige steder i kroppen - jeg er holdt op med at træne - men går til yoga og forskellige andre hold - desuden går og cykler jeg meget - og har altid gjort det ...jeg har ikke nogen diagnose, idet min mand er læge og har fortalt mig rigeligt om hvad jeg fejler - desuden er det ikke belastende for mit job - jeg behøver ingen sygemelding mm - men det ærgrer mig, at man altid skal høre for at man ikke gør tingene ordentligt, og at man nok ikke er så sund som man kunne være, og at man sikkert er meget doven (jeg er normalvægtig, bmi på 21)... Jeg tror ikke jeg er den eneste der har noget lignende af symptomer og reaktioner fra omverden. Migrænen har jeg haft siden jeg var lille, og de forskellige kropssymptomer har jeg haft hvis jeg indbildte mig at jeg kunne arbejde fysisk (sygehjælper-vikar mm).
Det kunne da være rart at høre nogle synspunkter om dette.
Log in eller Registrér for at kommentere.