Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sundhedsquizzen på netdoktor/alkohol

Redigeret 12 august, 2011, 01:16 i Sund kost
Når man besvarer sundhedsquizzen skal man svare på hvor ofte man drikker 5 genstande eller mere - man kan kun mindst svare Et par gange om året, ikke Aldrig, hvilket jeg mener giver et forkert billede og forkert statistik, når svaret skal regnes ud - jeg drikker måske 0-3 genstande om ugen, fordi jeg får et glas vin eller en enkelt øl i weekenden ind imellem - men jeg har ikke drukket 5 genstande eller mere nogensinde, idet jeg nærmest ikke kan tåle det - jeg bliver syg med det samme eller falder i søvn, hvilket jo ikke er særlig socialt og 'hyggeligt' som formålet med alkohol i sociale sammenhænge åbenbart er - det ville glæde mig hvis man havde mulighed for at svare 'aldrig' på dette spørgsmål ..Det kan ikke kun være mig der har det på denne måde, der findes jo også folk der slet ikke drikker alkohol ...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Randivous

    Nu kender jeg ikke den quiz, du taler om, men det er da forrykt, at man ikke kan skrive, at man aldrig får over 5 genstande!

    Den slags tåbeligheder er præcis årsagen til, at jeg aldrig svarer på spørgeskemaer, hvis jeg kan undgå det. Der er nemlig altid nogle spørgsmål, som man ikke kan svare korrekt på, fordi skemaet ikke giver mulighed for det.

    Sådan er det bare!

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    -Du har helt ret Kameliadamen - man bør afholde sig fra alkohol - og fra at svare på quizzer - der blev også problemer da jeg skulle svare på hvor ofte jeg får pulsen op under træning - det gør jeg nemlig aldrig, fordi jeg bliver svimmel og/eller får hovedpine af det ... her fik man at vide at dette bør man absolut gøre ... og gå rundt og være svimmel resten af dagen ...for øvrigt har jeg haft problemer med at overbevise læger om at man godt kan være svimmel når man er gået i seng - og at det så bare føles som om man er på vej til Oslo (eller et andet sted!) med færgen, eller at hele sengen drejer rundt ...
  • Indstillinger
    Efter at have set indlæggene her, ville jeg da også prøve den sundhedsquiz. Herregud det regner, så det er da sjovt nok, men jeg vil medgive, at så er det da heller ikke andet.

    Jeg har en ledsygdom, så jeg kan heller ikke få pulsen op uden det går rigtigt galt, men det er ikke ensbetydende med, at jeg ikke rører mig, og ja, jeg har ofte - for ikke at sige altid smerter. Og nej, jeg render ikke til læge hver gang; skulle jeg det, så burde jeg have et bofællesskab med min læge.

    Så - pyh ha, sikken en stribe advarsler jeg fik ud af det.

    Jeg tager også en drink i ny og næ, men har heller aldrig oplevet at nedsvælge fem på en aften. Det kan jeg simpelt hen ikke, afviser dog ikke, at have fået både to og tre, men så er det da også rigeligt til mig. Det er som om netop det spørgsmål får mig til at tænke på, om man virkelig er helt unormal ved aldrig at have lyst til mere end det.

    Og - en hel del andre spørgsmål, som det ganske enkelt ikke er muligt at svare korrekt på.

    Pjank - harmløs underholdning, ikke andet. Det regner stadig. :-)
  • Indstillinger
    -Det er rigtigt, at man kun bør se det som underholdning, det gjorde jeg da også, og jeg har ikke de store problemer med at opdage noget der ikke er korrekt, men undersøgelsen lægger op til at ville være seriøs, og man modtager besked om hvad man bør gøre for sig selv, efter man har udført den, derfor mener jeg den slags bør rettes til ...
  • Indstillinger
    Hej igen

    Det er da udmærket, at Netdoktor laver en såkaldt sundhedsquiz. Jeg har ikke selv set den, da jeg som nævnt ikke bryder mig om den slags. Og selvfølgelig er det harmløst i den forstand, at quizzen ikke kan gøre skade.

    Men der er da ingen grund til at irritere brugerne med et spørgeskema, hvor folk ikke har mulighed for at vælge korrekte svar. Det er da for dumt, efter min mening.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.