Hjem Rusmidler Rusmidler

Hvorfor får jeg det sådan af amf?

Redigeret 22 august, 2011, 18:52 i Rusmidler
Det er meget svært for mig at indrømme/fortælle andre om at jeg tager amf engang imellem men kun i weekenderne. Har aldrig taget det i hverdagene.

Det går fint nok når jeg tager stoffet , men hvis der fx sker noget (det kan være jeg har dummet mig) så begynder sommerfuglene i maven. Men de kommer først når rusen er ved at aftage. Følelserne er så kraftige engang imellem at jeg bliver dårlig med kvalme og mit hjerte slår hurtigt pga nervøsitet. Men denne følelse af sommerfugle i maven kommer kun hvis jeg føler jeg har lavet/gjort/sagt noget dumt . Nogle gange ved jeg ikke hvad jeg er nervøs over men sommerfuglene kommer stadig og er så kraftige at jeg ikke kan sove.

Hvorfor får jeg det mon sådan?? Jeg er SÅ BANGE for at sommerfuglene/nervøsitetn i maven kan være der hele livet. Er det virkelig amf der forstærker følelserne? Please hjælp har det rigtig skidt

Kommentarer

  • Det kunne du godt have nævnt i den debat vi har haft omkring dit parforholdsproblem.

    At du også tager stoffer, har i den grad indflydelse på hele din adfærd og de problemer du har der.

    Se at få noget hjælp til at komme ud af det misbrug; så kan det være dine andre problemer også løses.
  • Undskyld men jeg troede ikke det var reallevant for min opførsel. Men bare rolig jeg har fået en tid hos lægen :) . Jeg vender tilbage når jeg har snakket med ham
  • Det er ikke mig, der skal beroliges. Men hvis du heller ikke fortæller lægen, at du tager stoffer og hvad der ellers er af andre ting, du ikke lige finder relevante, så kan han heller ikke hjælpe dig, for hvis ikke han bliver informeret om, hvad der ligger bag - så har han jo ingen chancer.

    Stoffer kan i den grad ændre på både adfærd, psyke og i det hele taget selvopfattelse - så det er da nok der, du skal starte.
  • Jeg skal nok fortælle lægen alt. Jeg håber inderst inde han henviser mig til en psykolog. Det første man skal er at indrømme man har et problem og det har jeg. Næste stop er lægen. Det var altså ikke fordi jeg ville undlade at fortælle det med stofferne fordi det er en ærlig sag
  • Det er nu meget normalt man ikke kan sove når man har taget amfetamin :)
    Og de sommerfugle du beskriver, lyder på mig mest som bivirkninger. Alle stoffer har bivirkninger - som du sikkert ved, og amfetamin kan sagtens påvirke dine følelser. Du kan også få en tom fornemmelse i kroppen, din hud kan føles "pirlig" og som du også selv skriver, kan du have en høj puls og en fornemmelse af at kroppen kører på overarbejde..
    Så umiddelbart lyder det egentlig meget "normalt" omstændighederne taget i betragtning..
    Men hvis du selv føler du har et problem, så synes jeg da helt klart du skulle snakke med lægen om at komme ud af det.. specielt hvis du har lidt psykiske problemer i forvejen :)
    God vind!
  • Du har dog allerede taget et stort skridt, da du skrev om det her - det er en åbning - og din beskrivelse og budskaber viser i hvert fald mig at du er på den rigtige vej - ud af dit misbrug - du skal sige til lægen at du vil behandles - at du vil afvænnes - du skal også sige det til dig selv - at du kan og vil - men når du siger det til andre, og især til lægen, findes der altid en 'bordet fanger' effekt - man kan ikke senere komme og lade som ingenting hvis man alligevel ikke forsøgte at gøre noget - og hvis lægen og dine nærmeste kender din beslutning skal de nok hjælpe dig - og du kan hjælpe dig selv allermest ved at holde fast i beslutningen- skriv op hvad du kan opnå ved at komme ud af dit misbrug - og hvilke negative sider der er ved det - skriv hvor du vil være om et halvt år - overvej hvad du vil gøre med dit liv og din tid, din weekend- uden stoffer - Du skal nok lykkes!
  • Amf er jo kun fedt mens det virker!!! Der er altid en eller anden form for nedtur, for de fleste ihvertfald! Nå virkningen stopper. Det bedste du kan gøre, er at få sovet. Hvis du ikke kan så hvil dig, det hjælper os! Ellers kan man få noget mod søvnbesvær på apoteket.
  • En psykiater er bedre end end psykolog når det drejer sig om stofmisbrug! De har selvfølgelig tavsheds..... og må skrive recept.
Log in eller Registrér for at kommentere.