Bange for at være blevet smittet
Jeg har været på ferie hvor jeg var sammen med en fyr, han kom ikke op i mig men forsøgte flere gange. Vi brugte ikke kondom.
Jeg ved ikke om han havde nogen kønssygdom, men hvis han havde er der så en risiko for at jeg kan være blevet smittet?
på forhånd tak for hjælpen
Jeg ved ikke om han havde nogen kønssygdom, men hvis han havde er der så en risiko for at jeg kan være blevet smittet?
på forhånd tak for hjælpen
Kommentarer
Du har spillet russisk roulette, men det ved du vel. Det er i hvert fald dybt, dybt ansvarsløst af dig, at dyrke ubeskyttet sex med andre, før du selv er blevet undersøgt.
Og - for din egen skyld er du nødt til at fortælle lægen, hvad der er sket, da f.eks. hiv tager noget længere tid at få undersøgt - og du bør altså bede om "hele pakken".
Det skal lige siges at det var første gang jeg forsøgte, så jeg var sikker på ikke at have noget i forvjen.
Stakkels dig - sikken dog en debut i seksuallivet.
Men husk dog nu det kondom næste gang - og alle de følgende.... Der er kun en til at passe på dig - og det er dig selv.
- og til Lotte123, du burde skamme dig!!!! pigen her er urolig nok i forvejen og det er ikke dit job at dømme hende.. du har ikke været i hendes situation og skal dermed overhoved ikke sætte dig ind i hvorvidt hun har leget russisk roulette eller været uansvarlig - dit job er derimod bare at svare på spørgsmålet eller holde dig væk!!
Nej, jeg tror da ikke, vi snakker om hiv, men ingen af os ved jo, om der eventuelt har været en lille rift eller et sår, så derfor er det også nødvendigt at undersøge om det kan være gået så galt.
Man kan desværre sagtens blive smittet med klamydia, kønsvorter, svamp osv. af det, der er sket.
Jeg har overhovedet ikke fået indtrykket, at der er tale om voldtægt eller forsøg på det, så det med, at der lige pludselig befinder sig en mand mellem ens ben, er vel lige fantasirigt nok - og hvis det er tilfældet, så ER vi jo ude i overgreb, hvilket som nævnt ikke er mit indtryk her, men selv i en sådan situation kan man blive smittet.
En ung pige stiller et spørgsmål, og ligegyldigt hvor venlig man er, så ændrer det ikke ved det faktum, at hun har udsat sig for en risiko. Jeg mener i øvrigt overhovedet ikke, jeg har været uvenlig eller fordømmende, men at sige, at der ikke er nogen risiko, er et meget voldsomt ansvar at påtage sig - og en læge, der ikke gider foretage en undersøgelse efter det her, bør øjeblikkeligt fratages sin stilling.
SELVFØLGELIG er der da håb om, at hun ikke er smittet, men det bør undersøges, og hun kan altså ikke vide det, før hun er undersøgt.
Spørgsmålet var, om man kunne smittet af det, der er sket, og mit svar er: Ja, det kan man godt, hvis han har/havde en kønssygdom.
Og - Domino - hvad kender du til, hvilke situationer jeg har været i?