Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg må være det ondeste menneske på denne jord

Redigeret 9 august, 2011, 14:09 i Samliv
Jeg vil på forhånd håbe på at nogle kan hjælpe mig og håber i alle vil holde det i en pæn tone da jeg mangler hjælp og ikke skældud.

Jeg har denne kæreste som jeg faktisk elsker utrolig højt selvom vi er som hund og kat , men det er faktisk også sådan at vi pga skænderier ikke skal være sammen længere.

Men problemet er at han har taget fat i mig et par gange og det har jeg så (så dum som jeg er) fortalt videre. Har sagt det til 2 veninder og faktisk 2 mennesker jeg slet ikke kender privat . Det kom så ham for øre og nu er han såret og ked af det og føler ikke rigtig han kan stole på mig.

Hvad fanden er der galt oppe i mit hoved? hvordan kan jeg dog tillade mig at tale højt om en jeg elsker og så endda såre ham?

Det skal siges jeg ingen "rigtige" tætte veninder har. Min mor skred også og min bedste veninde. Er jeg gået over stregen ved at tale højt om han har taget fat i mig et par gange?? Det skal også lige siges at jeg har slået igen(på hans bryst) og skubbet til ham hvilket jeg fortryder. Please hjælp mig

Kommentarer

  • Indstillinger
    PLEASE hjælp mig. har det så skidt, har akut brug for hjælp, har ingen at snakke med :(
  • Indstillinger
    Hvorfor i alverden skulle nogen dog finde på at skælde dig ud her? Det er da det sidste, du har brug for.

    Du har en kæreste - eller rettere I er ved at gå fra hinanden.

    I skændes, kan ikke finde ud af det sammen, og oven i købet så slås I også.

    Det lyder til at være en rigtig god ting for jer begge to, at I nu slutter, og ja, det gør da ondt, når du - som du skriver - elsker ham, men gør du nu i grunden det?

    Du fortæller, at du ikke har nogen venner, at der også er problemer i din familie - du vil således blive helt alene, hvis det her forhold ryger.

    Jeg tror, det er det, der er dit problem. Hellere leve i et dårligt forhold, end blive alene, og derfor tror du, det er kærlighed.

    Du har brug for hjælp, og derfor vil jeg foreslå dig, at du går til din læge og beder om denne hjælp. Nu ved jeg ikke, hvor gammel du er, men jeg formoder, du er ret ung, hvorfor der faktisk findes mulighed for, at du kan blive henvist til noget hjælp uden egenbetaling.

    Du skal have noget hjælp til at få oparbejdet din selvtillid.

    Nu er det snart efterår, og så vælter det ind med tilbud om alle mulige kurser, ting og sager, du kunne melde dig til. Der vil du få noget at gå op i, og der vil du møde en masse mennesker, og måske også lære nogen at kende, så det vil jeg foreslå dig. Det kan være sport, det kan være nogle kulturelle ting, eller sprog, eller hvad der nu interesserer dig.

    Du skriver også, at du har fået fortalt til nogen, at han slog dig - eller hvad han nu gjorde, og det så er kommet ham for øre. Det kan vel kun hidse ham op, fordi han er klar over, at det ikke er i orden at slå sin kæreste, og han derfor ikke er "stolt" af det, og derfor bliver vred over, at andre hører om det.

    Nej. Du er ikke gået over stregen ved at fortælle, at han har slået dig, men det er han ved at have gjort det.

    Bliver man udsat for overgreb - hvad det der godt kunne udvikle sig til - så er det meget væsentligt at du kommer ud af forholdet, og især at du melder det ud, for ellers kan noget sådant udvikle sig noget, der er langt, lang værre.

    Kom ud af det forhold nu, og søg noget hjælp til dig og din selvtillid, for det er den, du har brug for at få oparbejdet.
  • Indstillinger
    Jeg vil lige understrege at han ALDRIG har slået mig. Han har bla. taget fat i mine arme og holdt mig fast. Jeg har tilgengæld slået ham pga jeg blev gal. Det er vel godt jeg selv kan se min fejl. Jeg fortryder også uendeligt. Men nej tror ikke det er fordi han ved det er forkert han har taget fat i mig , tror mere det er pga hans ry. Folk sladre jo og bygger mere på som ikke er sandheden.

    Jeg har det dårligt over at have udleveret ham. Men det kunne være jeg skulle søge lægehjælp fordi min selvtillid er netop røget helt i bund. Men jeg ville da også blive sur og ked hvis han udleverede mig til nogle.

    Jeg har da veninder men det er ikke nogle jeg ser tit. Har da en familie men har også brug for andre at snakke med.
  • Indstillinger
    Undskyld - det fik jeg så ikke opfattet korrekt.

    Men - det korte af det lange er, at I har det dårligt sammen, og det er jo ikke udelukkende din skyld. Det kan godt være, du har problemer med dit temperament, og det skal du derfor have hjælp til at "styre".

    I skændes og hvorfor gør I det? Ja, det er vel fordi I ikke kan finde ud af at være enige, og derfor skal det ikke være jer.

    Du betragter dig selv om det ondeste menneske på denne jord. Det er dog frygteligt, at have et sådant syn på sig selv.

    Det kan da godt være, det var forkert af dig at fortælle til andre, at han har hevet i dig eller holdt sig fast, men du har jo haft brug for at fortælle nogen, at du havde det dårligt - og så er den altså ikke længere.

    Nu har du det dårligt med, at du har været sådan over for en, du mener at elske, men hvis han elskede dig, så kunne han vel også tilgive dig?

    Selvfølgelig har du det dårligt, når du ser så negativt på dig selv og dine handlemåder, så jeg gentager, at du bør søge noget hjælp, så du kan blive lidt mere glad for dig selv. Man kan ikke blive glad for andre, hvis man ikke er det for sig selv.
  • Indstillinger
    Det er okay jeg skulle bare have forklaret mig noget bedre.

    Men ja vi skændes pga vi ikke er enige. bla.

    Men ja jeg elsker ham faktisk ellers ved jeg ihvertfald ikke hvordan det er at elske. Men jeg forstår godt han bliver ked over jeg siger sådan noget videre men hans tillid til mig er brudt.

    Men jeg ser også sådan på det at det ville da være værre hvis jeg havde sagt han havde gennemtæsket mig , eller voldtaget mig. Men jeg skal self for fremtiden aldrig sige noget videre igen men jeg tænkte mig ikke om da jeg stod foran disse mennesker.

    Jeg tror man skal kende mig privat før man kan finde ud af hvorfor jeg bare åbnede munden overfor fremmede men jeg ka fortælle så meget at jeg åbnede munden ubevidst og pga jeg tænkte : Hende her ser sød ud , hun virker behagelig og hun virker som en man kan stole på hvorefter jeg fortæller vidt og bredt om noget jeg skulle have holdt min kæft med.
  • Indstillinger
    Jeg håber meget, der kommer nogle andre ind med bud i denne debat, for jeg er ikke helt sikker på, at jeg har gennemskuet det her.

    Går I fra hinanden, fordi I skændes og fungerer dårligt sammen - eller går I fra hinanden fordi du har fortalt en bekendt, at han ruskede i dig???

    Vi kommer alle til at tale over os - det kan nok ikke undgås, og især kvinder har det med at tilsvine deres partner ved enhver lejlighed. (Og ja, - jeg har da også hørt at mænd kan finde på noget lignende i omklædningsrummet efter sport f.eks. - så det står nok lige, hvad det angår) :-)

    Jeg kan ofte finde på at gå ind på en cafe og drikke en kop kaffe, inden jeg fortsætter mine øvrige gøremål. Det er desværre meget tit, jeg et sådant sted - altså et offentligt sted vel at mærke - oplever nogle veninder, der sidder ved siden af, og nærmest overgår hinanden i beretninger om, hvor dum og åndssvag deres partner er. Indrømmet - jeg tænker gerne at det siger en hel del mere om disse kvinder, end det gør om deres mænd, men det altså en ganske almindelige foreteelse, så jeg forstår ikke, at det er blevet et så voldsomt problem for dig.

    Hvis du vil rydde op efter dette, går du hen til den pågældende pige og fortæller hende, at når hun nu mener at en sådan episode, du troede du fortalte i fortrolighed, skal offentliggøres, så synes du da lige, hun skal have hele historien, så det er den rigtige, der kan blive sladret om, og ikke en historie om, at din kæreste er voldelig, da det er en lodret løgn.

    Men - jeg tror slet ikke, det er den episode, der er dit problem.

    Jeres forhold er gået i stykker og du leder og søger efter årsager, som DU kan påtage dig skyld for, således at du kan pine dig selv med, at det hele er gået i stykker, FORDI det er dig, der ikke er god nok.

    Selvfølgelig skal man kende dig bedre for at forstå dine bevæggrunde, men det er da tydeligt, at du i den grad har problemer med dit selvværd, og derfor gentager jeg, at du bør søge noget hjælp - så "nissen" ikke flytter med til dit næste forhold.

    Også du har fortjent et godt liv, så derfor bør du gøre noget aktivt for dig selv og få noget hjælp.
  • Indstillinger
    Vi går fra hinanden pga vi skændes meget , ikke kan enes osv osv. Vi går ikke fra hinanden pga jeg har talt over mig , det er bare svært at tilgive.

    Det er da også bedst at gå hver til sit end at fortsætte al dette her. Jeg får det dårligere og dårligere og han får det også dårligt. Han siger han skal komme ovenpå igen.

    Men jeg har da også været led engang imellem. Jeg blev hurtigt sur på ham og var meget negativ. Men du har ret , jeg bestiller også en tid hos lægen i løbet af ugen og ser hvad han har at sige.

    Og jeg synes det er dejligt du gider hjælpe mig og at du svare på mit indlæg fordi jeg er så ked og fustreret. Men jeg føler da ikke selv jeg leder efter nogle fejl så jeg kan give mig selv skylden fordi det er jo min skyld. Jeg sladre osv , jeg snakker grimt engang imellem og bliver hurtigt sur på ham. Men han har også fejl det ved jeg men han er ikke selv så god til at se dem.

    Jeg er en person der tænker meget over tingene og jeg bekymre mig altid.

    Du må undskylde hvis der er noget jeg glemmer at svare på men ellers spørger du mig bare
  • Indstillinger
    Som nævnt, så kender vi ikke hinanden; derfor kan jeg udelukkende forholde mig til det, du skriver, og her bruger du uforholdsmæssigt mange ord på den situation, at du har sagt noget, du ikke mener, du burde. Og det fortæller mig, at du påtager dig en meget stor del af ansvaret for, at det er gået galt mellem jer.

    Men - få noget hjælp til den selvtillid, så vil du også få det bedre, og selvfølgelig er du ked af det nu, hvor det er gået galt mellem jer, men når du kommer lidt længere frem, så vil du også komme frem til, at det alligevel var det bedste, og at det ikke skulle være jer. Der er ikke noget så ødelæggende og og så voldsomt energispildende som at leve i et forhold, hvor man skændes meget.

    Så om kort tid, vil du sikkert også opleve, at du får meget mere overskud og energi.
  • Indstillinger
    Har ikke det store at tilføje, jeg vil blot lægge et ord så du ved, at også jeg læser hvad du skriver.

    Som Lotte mener jeg, at det er helt igennem det rigtige at I afslutter jeres forhold.

    Det at du siger du elsker ham højt tror jeg betyder, at du har været forelsket i ham, og elsker TRYGHEDEN - og den person han kunne være hvis han bare liiiige var lidt anderledes... :)
    For det kan man SAGTENS forveksle med at elske personen. I would know...

    Igen som Lotte siger; opsøg psykologhjælp så du kan finde ro i dig selv. Der er vist mere end lige det her, som kunne være rart at få drøftet med en udenforstående, er der ikke?

    Og kast dig over noget du interesserer dig for sammen med andre mennesker - en bogklub, løbeklub, madlavningskursus, strikkeklub osv., så du kan få bygget en hverdag op uden din ekskæreste...


    Kærligst herfra
Log in eller Registrér for at kommentere.