Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp til forstoppelse

Hej.

Jeg er så gået hen og fået en omgang forstoppelse, men er for flov til at gå til lægen. Hvilke afføringsmidler/piller er bedst?

KH

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvorfor er det flovt at få forstoppelse?? Det er i det hele taget totalt tåbeligt at gå og lide med dette eller hint, som man bilder sig ind er flovt - i stedet for at få gjort noget ved det.

    Hvis det bare er en almindelig forstoppelse, fordi du har spist noget, der giver forstoppelse, så kan du da sikkert klare det med at gå på apoteket og - ja, så er du nødt til at sige det der - men altså fortælle, hvordan du har det, og hvad de kan anbefale.

    Men - det er altså afsindigt vigtigt, at hvis dette håndkøbspræparat ikke hjælper i løbet af meget kort tid, så bør du gå til læge. Men det er der altså hverken noget flovt eller pinligt ved. Hvis du ligger under for det ævl, med at det er flovt, og derfor ikke vil gøre noget ved det, så vil du jo kun få det værre.
  • Indstillinger
    Enig - der er intet flovt i at gå til lægen med noget som helst.

    Det bedste afføringsmiddel?
    Det afhænger af hvilken slags forstoppelse du har, så du gør bedst i at fortælle enten læge eller farmaceuten på apoteket hvad der er gået forud for forstoppelsen, hvor længe det har stået på og om du har oplevet det før så du får det rigtige.

    Jeg tvivler på at lægen vil bruge tid på at se dig - en telefonopringning skulle kunne klare det.
  • Indstillinger
    Hej skynd dig at få noget mod på apoteket i morgen det er ganske forfærtelig at have forstoppelse og det bliver kun værere hvis du ikke får noget til at hjælpe . Du kan få laxoberal dråber på apotek . til akut forstoppelse ellers tale med lægen om det er nødvendig du får noget der hjælper tarmen med at tømme sig. Ellers kan du købe Sveske juice og drikke et glas eller to og det hjælper til let forstoppelse. held og lykke
  • Indstillinger
    Hej til dig.
    Læste lige dit indlæg. du har forhåbentlig løst problemet, men ellers kan jeg stærkt anbefale et middel, der hedder Movicol. Det kan købes i håndkøb og virker fantastisk godt. Det er et pulver, der blot skal opløses i vand og drikkes. Det smager lidt af citron. Det virker på selve afføringen og virker ikke på selve tarmen, så man risikerer at få det, man kalder en doven tarm.
    Jeg har selv lidt af forstoppelse og det hjalp mig.
    V. H. Afrodithe
  • Indstillinger
    Hej
    Hvis du gerne vil købe et eller andet kan du spørge efter klyx på apoteket, de hjælper også gerne hvis du har brug for information eller er i tvivl om noget.
    Du kan faktisk hjælpe dig selv - tryk tre fingersbredder over navlen løsner rigtig godt. Drik meget vand, spis figen, svesker eller lakrids. God bedring Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.