Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

første kludder i p-pille

Redigeret 8 august, 2011, 13:37 i Prævention
måske et lidt dumt spørgsmål ?
jeg glemte at tage en p-pille i mandags, fik først taget den næste dag, til normal tid, hvor jeg plejer at tage dem. jeg blev derfor nødt til at tage to samtidig. p-pillen er usikker i en uge. dyrkede usikker sex igår (søndag), men fyren kom ikke i mig,
det var i 3.uge, og er stoppet på pakken nu. men kan der stadig være en risiko for graviditet? :s

håber i kan hjælpe mig :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du ved at p-pillen er usikker i en uge. Alligevel vælger du at dyrke usikker sex, inden den uge er gået?

    Ja, det er sådan jeg opfatter det, du har skrevet. At fyren ikke kom i dig, er jo ikke ensbetydende med, at der ikke er smuttet masser af levedygtige sædceller ud længe inden.

    Jeg ved ikke, hvor stor risikoen er, men når du nu har fået at vide, at der skal gå syv dage efter en glemt pille, så er det vel fordi risikoen er forhøjet i så lang tid.

    Jeg vil således ikke tro, der her på et debatforum er nogen, der kan give dig et 100% sikkert svar.
  • Indstillinger
    skal jeg tage en fortrydelses pille for at være sikker?
    eller vente på min menestrution som burde komme her en af dagene?
  • Indstillinger
    Ja, det kan jeg så ikke svare på, men det er i hvert fald noget frygteligt hø, at tage både p-piller og fortrydelsespille. Så meget hormon vil lave totalt kaos i dit fertilitetscenter. Sandsynligheden for at du skulle være blevet gravid er vel egentlig ikke så stor, men den er der jo.

    Jeg synes, du bør spørge din læge til råds i morgen, så du professionelt kan blive rådgivet, om du skal fylde ekstra hormoner på.

    Og - når man tager p-piller får man altså slet ikke menstruation, men der i mod en kunstigt fremkaldt blødning, så den blødning, du forventer en af dagene har intet at gøre med, at du så kan føle dig sikker på, at du ikke er blevet gravid.

    Da det er i går, du har haft sex, så går der jo i hvert fald et par uger, før en eventuel graviditet kan konstateres.
Log in eller Registrér for at kommentere.