Hjem Kvinder Åben debat om abort

Ingen menstruation efter medicinsk abort!?!?!?!?

Redigeret 8 august, 2011, 06:08 i Åben debat om abort
Hej jeg håber at nogle sidder inde med svar til mit problem.
Jeg fik i maj måned foretaget medicinsk abort, hvor jeg fik af vide at jeg kunne bløde op til 6 uger - men efter aborten stoppede blødningen og jeg har ikke blødt siden? kan der være noget galt ? jeg fik ikke taget mine p-piller ved aborten og venter derfor spændt på at den kommer, men jeg er blevet ret urolig, da jeg overhovedet ikke har blødt siden.

Jeg har haft samleje en gang efter, hvor jeg tog en fortrydelsespille, men er der chance for at jeg måske er gravid igen???

Jeg håber at nogle kan hjælpe mig...

Kommentarer

  • Hvis ikke aborten blev gennemført er der en god grund til at du ikke bløder.

    Har de ikke fulgt op på den?
    Så vidt jeg ved, så skal man til scanning efter en uge eller to for at sikre at at aborten er forløbet som den skal.

    Uanset hvad, så syntes jeg da at du skal ringe dertil hvor du blev undersøgt før og fik aborten sat igang og stille dit spørgsmål vedr. blødning.

    Hvis aborten ikke blev gennemført og du derfor ikke var gravid da du havde sex, så kan du være blevet gravid der...
    Fortrydelsespiller er ikke en garanti mod graviditet.

    Men som alle andre kan du tage en graviditetstest.

    Vil råde dig til at få en tid hos din læge og tale prævention (hvis altså du ikke er gravid).
    Oven på alle de hormoner din krop har fået de seneste måneder (abort + fortrydelsespille) fortjener den en pause fra p-piller.

    Du kan evt. få en kobberspiral (indeholder ikke hormoner) når du ikke kan huske at bruge kondom.

    Hvordan i alverden kan du kort efter at have fået en abort finde på at have sex uden prævention???
  • Jeg skulle på ferie, og fik derfor taget en blodprøve da jeg skulle - og fik af vide at hvis de ikke ringede tilbage inden jeg skulle afsted, så var alt okay. de har ikke ringet så jeg regner med at aborten gik som den skulle..

    Angående samleje, så var det ikke noget jeg havde tænkt over, da jeg var vant til at bruge p-piller.. (jeg var på p-piller da jeg blev gravid). - og derfor var jeg ikke vant til at tænke over det, og det skete desværre uheldigt.
Log in eller Registrér for at kommentere.