Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad fejler jeg dog? :(

Redigeret 10 august, 2011, 17:52 i Skizofreni
Ja jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal starte eller slutte. Men jeg er 21 år og indenfor de sidste 2 år er der sket meget i mit liv.
Min mor skred og gjorde alle mulige grimme ting og gør det stadig. Jeg er blevet valgt fra af nogle veninder som synes jeg var alt for negativ.

Men sagen er den at jeg kan gå fra at være i godt humør til at være i utrolig dårligt humør. Det er som om jeg har en djævel inde i mig. Det skal siges jeg er i et forhold hvor der er 20 års forskel. Vi har en datter sammen på 9 mdr. Og mig og ham har besluttet at gå hver til sit fordi vi ikke kan enes , forstå hinanden eller noget andet. Han mener jeg er skizofren FORDI jeg kan gå fra den ene grøft til den anden. Hvis han fx har sagt noget der irritere mig grænseløst så er det som om jeg bliver angst (hvis han fx siger noget som virker nedladende) så går jeg i panik fordi jeg vil have alle skal kunne lide mig så jeg går i panik og ryster lidt over det hele og så fare en djævel i mig og så har jeg i den høje grad lyst til at kaste med ting , og slå på ham. Jeg kan simpelthen ikke styre mig selv når jeg bliver rigtig gal.

Hvad kan der være galt med mig??? Undskyld det måske forvirrende brev. Spørg hvis der er noget i vil vide

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære dig.

    Det lyder som om, det er dig, der er noget galt med.
    Jeg tror nærmere, at det er dine omgivelser, den er galt med.
    Du har haft to rigtig svære år, og det lyder til, at det især er svært lige nu.

    Hvis man er meget psykisk sårbar, kan man udvikle forbigående eller længevarende psykiske problemer. Disse problemer kan måske diagnosticeres eller også skal du bare have en rigtig god person til at hjælpe dig, så du kan løsrive dig fra det dårlige selskab og kan finde dig selv og blive en glad pige igen, og kan få et godt liv med din lille datter.

    Du er IKKE skizofren - Det er der ikke noget i din beskrivelse, der tyder på i hvert fald. Du er meget presset, og du skal have hjælp.

    Umiddelbart synes jeg, at du skal kontakte din læge og se, om du kan få en henvisning til psykolog på baggrund af depression. Så får du i hvert fald én at tale med. Ellers synes jeg, at du skal tale med din sagsbehandler, om de kan hjælpe dig på nogen måde.

    Hvordan har du haft det op til det hele startede for to år siden?

    Tanker fra Trine
  • Indstillinger
    Hej du det lyder ikke til du er skitzofren . men bare godt og grundig træt og brugt . og udnyttet , men du har ikke kunnet sige fra over for alt det der har været, og din kærste bakker dig ikke så meget op i din mening . lyder det ikke til . i har hver jeres mening til hvordan jeres liv skal se ud . og måske også opdragelse af pigen i skændes om. det er der rigtig mange der bliver uenige om . jeg tænker om i vil prøve at rede jeres forhold. og få hjælp til at lære at lytte til hinanden . og hjælpe hinanden istedet for at bekæmpe hinanden. du er så vred på din kærste du har lyst til at slå ham . Det kan være iorden at have tanken . men at gøre det er noget andet. og det er en advarsel du skal stoppe op ved nu . og søge hjælp til at få løst . det hjælper ikke du får en ny kærste for det problem vil komme igen . hvis du ikke finder ud af hvad det er der. udløser din vrede. så tale først med din læge og få en henvisning , jeg synes din kærste godt kunne have gavn af at komme med dig til læge og sætte sig ind i hvorfor du har det sådan. og han trænger nok også til hjælp. og i sammen skal samarbejde om jeres datter. det er vigtigt det kommer til at gå godt. og din mor hvis hun ikke vil behandle dig værdigt. må du sige fra overfor hende. eller lukke af for hende et stykke tid . og håbe på hun finder ud af at du ikke vil finde dig i at hun ned vudere dig. Du har dårlig selvær derfor du er bange om mennesker kan lide dig . Kan din kærste ikke lide dig lige nu hvor du har det sådan , er det helt naturligt at reagere med at man tror at andre heller ikke kan lide en . Vær den du er og har det godt med . så finder du nye venner der er der for dig . venner skal man kende i nøden . de er rigtige venner. De venner der har afvist dig har måske ikke prøvet livet endnu og er blevet bange for din reaktion men om nogle år forstår de dig måske. når de selv har prøvet noget i deres liv. så ikke giv op . Det er også vældig hårdt at have et barn samtidig med dårligt forhold og uvenner til familie. og du får ikke hvile nok . så for det ikke skal ende helt galt . må du straks søge hjælp. i morgen hos lægen . og gå ud eller væk når du får lyst til at slå. eller smide med noget. god bedring
  • Indstillinger
    Jeg melder mig også under fanen - intet af det du beskriver får mig til at tænke at du er skizofren.
    Du er fortvivlet.

    Men uanset om der er en diagnose eller ej så har du brug for hjælp, og det kunne da være dejligt, om din (eks)kæreste havde formået at søge den sammen med (/for) dig, når du ikke selv har været i stand til det.

    Uanset om I for alvor er gået fra hinanden eller ej, så vil jeg virkelig anbefale, at I sammen kommer til at tale med en.
    I er nødt til at lære at kommunikere - I har et barn sammen.

    Du skal ringe til din læge, så du kan blive henvist til en psykolog, og du kan lige så godt gøre det i morgen.

    Kærligste tanker herfra
Log in eller Registrér for at kommentere.