Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Glemt p-pille - Hurtigt svar, TAK på forhånd!

Redigeret 9 august, 2011, 03:07 i Prævention
hej allesammen.
Jeg håber på et hurtigt og dejligt svar.

jeg var sammen med min kæreste fra mandag til onsdag for omkring 2 uger siden. mandag huskede jeg p-pillen, tirsdag gjorde jeg det samme. Onsdag havde vi sex og glemte så p-pillen onsdag aften, hvilket jeg først opdagede torsdag aften. (torsdag eftermiddag tog vi til Bulgarien) Dér torsdag aften begyndte jeg at bløde en lille bitte bitte smule, men tog bare en pille som jeg skulle (torsdag aften) men tog ikke den fra onsdag, og den har jeg stadig ikke taget. Nu når det er omkring 2 uger siden, og jeg har husket alle piller siden, så er der vel ikke mulighed for graviditet??

Jeg skulle rigtigt have stoppet på pillerne igår, d. 4. august, men springer over pausen, og er startet på en ny pakke.. Skal jeg så ikke bare køre den pakke jeg er startet på helt ud??

Håber på hurtigt svar, da jeg skal ned til min kæreste i morgen!

TAK på forhånd!! (-:

Kommentarer

  • Indstillinger
    P.s. Det skal lige siges at det var første gang jeg nogensinde har glemt en pille siden jeg startede på dem for over et halvt år siden. (-:
  • Indstillinger
    Nu har du jo selv valgt at fortsætte med en ny pakning og på den måde forhindre din blødning - og udeblivelse af den, er jo det første tegn på evt. graviditet.

    Afhængigt af hvad det er for et mærke p-piller du tager, er det jo ikke til at vide om en enkelt glemt er nok til at "vælte læsset". Det bør stå i indlægssedlen for din medicin. I og med, at du begyndte at bløde lidt efter at have glemt en, tyder på, at det er meget lavdosis og derfor sensibelt.

    Men - nu er det et par uger siden, så du burde vel kunne tage en test nu.
  • Indstillinger
    tak for svaret.

    Jeg har et mere spørgsmål.

    Jeg er sammen med min kæreste nu her, og i går aftes havde vi sex. Her til morgen blødte jeg en lille bitte bitte bitte smule (nærmest bare en dråbe eller to) Hvad kan det skyldes? (Jeg har taget mine p-piller nøjagtig som jeg skulle)

    Tak for svaret på forhånd! (-:
  • Indstillinger
    Jeg tror evt. jeg selv har fundet ud af det? Nu skal i bare svare mig på om det er rigtigt (-:

    Hvis jeg har glemt en p-pille i en uge, men derefter har taget pillerne helt korrekt i over 7 dage (faktisk snart 3 uger), så ville jeg være sikret igen, men der kan forekomme pletblødninger.

    Korrekt?? (-:
  • Indstillinger
    Når man springer pillepausen over, er det meget almindeligt, at man så pletbløder.

    Selv om det jo er en kunstigt fremkaldt blødning, man får i denne pause, så er der jo samlet nogle affaldsstoffer, som skal ud på en eller anden måde, så jeg tror ikke, det har noget at gøre med, at du har haft sex.

    Da det er så almindeligt med sådanne gennembrudsblødninger, kan jeg simpelt hen ikke forstå, at det ikke står i indlægssedlen, men det gør det åbenbart ikke, da der er virkelig mange spørgsmål her på ND netop om det.

    For din egen skyld, bør du holde 7-dages pausen når denne pakning er færdig.

    Jo, hvis du har taget pillerne korrekt, så er du beskyttet - så meget man nu er med p-piller.
  • Indstillinger
    1000 tak for svaret, det gjorde mig rigtig glad! Jeg holder pause når pakningen er færdig (-:
    - TAK igen!! (:
Log in eller Registrér for at kommentere.