Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pårørende til en depression

Redigeret 4 august, 2011, 13:22 i Familie og venner
Hej jeg bor sammen med min kæreste som blev ramt af en depression i vinters og hun virker ikke til at tage det særligt seriøst, og det er utroligt hård. Da jeg ingen overskud får, og tit får en masse skældud her hjemme over en masse små ting som hvor jeg har lagt nogle ting osv. og det gøre bare mere og mere ondt for hver dag det sker, så frygter lidt at jeg også er ved at blive syg. Jeg er nærmest angst hvis jeg skal til fest, og min Jalousi kan jeg på ingen måde styrer (og det er synd for min kæreste) og ud over det kan jeg blive aggressiv når jeg drikker (så derfor drikker jeg ikke mere) men det ligner på ingen måde mig at være sådan...Hvad skal jeg gøre for at få mig selv tilbage, sådan at jeg både kan hjælpe min kæreste på benene igen og for at jeg kan lide at gå til fest igen og ikke være jaloux?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej :)

    Du kan ikke hjælpe din kæreste på benene, før du står på dine egne.
    Som jeg læser dit indlæg, så har du det overhovedet ikke godt.
    Angst, aggressivitet, stærk jalousi - og så tolker jeg selv, at du er dybt ulykkelig.

    Du bør tage til din læge, og få en henvisning til en psykolog. Jeg vil tro, at din læge henviser dig på baggrund af let eller mild depression (man kan få tilskud ved let til mild depression).

    Derudover syntes jeg, at du skal tale med din kæreste om hvordan du har det. Det bør du måske gøre som det allerførste.
    Derpå afsted til lægen.
    Og du kan spørge lægen, om du og din kæreste kan komme og få en snak sammen.
  • Indstillinger
    rigtig mange tak for rådet, det skal prøves :)
Log in eller Registrér for at kommentere.