Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Entocort - Påvirker det kolesterol?

Redigeret 1 december, 2011, 19:38 i Åben debat for mænd
Hej alle.

Håber I kan hjælpe med nedenstående.....
For ca. 12 mdr. siden fik jeg målt mit kolesterol, og blev bekræftet i at dette var for højt (6,5) - dette var jeg klar over, da flere i min nærmeste familie er plaget af dette.
Siden april, besluttede min kæreste og jeg at dette skulle være løgn, og lavede fuldstændig om i kostvaner - til en meget sundere livsstil, uden for meget mad med kolesterol, begrænset mængder kød mv.
Forleden fik jeg det målt igen...... hvor det blev målt til 8,1. Jeg er ryger og er klar over at dette også har en indvirkning - MEN blev dog meget skuffet over dette, da kosten er blevet ændret radikalt - og i mit hovede burde dette trods alt have påvirket kolsesterolen positivt.
Grundet mulig mb crohn, har jeg igennem en periode taget Entocort. Mit spørgsmål går på dette:
Kan Entocort påvirke kolesterol tallet?

Casper

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kender ikke din medicin....
    Men kolesterol tallet er noget din krop laver.... Og det gør den selv om du undgår at indtage kolesterol
    Men motionen burde nok have hjulpet det nedad....men prøv at følge tallet længere tid.
    Der er forskellige meninger om kolesterol..
    Uffe Ravnskov er et kendt navn i den diskussion... Prøv at google ham... og der findes flere sider af ham... og en del imod ham, men jeg har fundet et enkelt link OM ham og et foredrag
    http://www.motion-online.dk/sundhed_og_ ... olesterol/
Log in eller Registrér for at kommentere.