Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan irriteret tyktarm blive til tyktarmsbetændelse???

Redigeret 4 august, 2011, 01:34 i Irriteret tyktarm
Hejsa

Jeg har i mange år lidt af irriteret tyktarm, og er nu kommet til at tænke på om det kan føre til tyktarmsbetændelse???? Kan se at der også er noget der hedder kronisk tyktarmsbetændelse...

Vh Ano

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg fik for nogen år siden afvide jeg havde irriteret tyktarm da jeg døjede meget med mavesmerter/kramper.
    Det gik enlig lidt i sig selv igen og mærkede sjældent til det i flere år. Men for ca et år tilbage kom de tilbage og var blevet værre og oftere.
    Jeg kontaktet min læge og var igennem både gynokolog og egen læge flere gange.
    Til sidst efter jeg havde haft smerter bag i når jeg satte mig (dog sjældent) besluttede min læge sig for jeg skulle igennem en kikketundersøgelse af både tyktarm og tyndtarm.
    De fandt udaf jeg havde lidt betændelse i min tyndtarm, men at det åbenbart ikke var så meget så lægen ville ikke stille diganosen kronisk tarmsygdom.
    Jeg bøvler stadi meget med det og kan til tider have så ondt at jeg ikke rigitg orker noget.
    Men skal ikke kunne sige om irriteret tyktarm kan udvilke sig til kronisk tarmsygdom, men dette er bare min hisorie om hvordan jeg har oplevet det.
    Mvh Kathrine
Log in eller Registrér for at kommentere.