Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

amfetamin

Redigeret 3 august, 2011, 05:21 i Rusmidler
er der noglesinde nogle der er død af at prøve at tage amfetamin en gang?? jeg har prøvet at finde noget om det, men synes ikke der kommer noget op...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det vil jeg tro godt kan ske.

    Men kan ikke underbygge det med faktuelle oplysninger.

    Og så er der lige det med amfetamin, at man LANGT fra kan sige, at man bare vil prøve det en enkelt gang.
  • Indstillinger
    det forstår jeg ikke, hvad mener du med at man ikke kan sige at man vil prøve det en gang???

    men bruger man det ikke også mod nogle sygdomme, for så bør det ikke være så mega farligt i mindre doser, eller har jeg fået galt fat i noget??
  • Indstillinger
    Jeg mener, at stoffer er vanedannende, og at ét forsøg kan vise sig at føles dejligt, så man liiiiiiiige skal prøve en gang mere, og så liiiiiiiiige en gang mere...

    Den eneste viden jeg havde om amfetamin og behandlingssystemet var, at folk bliver behandlet for misbrug og psykoser eller andre psykiske problemer som resultat af brug af amfetamin

    Men så søgte jeg på google, og kan se, at det har været brugt som medicin, men ikke bruges længere.

    Her http://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Fo ... tamin.aspx skriver de:
    "I dag har amfetamin ingen funktion som lægemiddel. Det beslægtede stof methylphenidat anvendes som medicin til behandling af forstyrrelser i aktivitet og opmærksomhed hos børn, såkaldt ADHD, samt mod narkolepsi"

    Det link indeholder mange andre fakta om stoffet, som forhåbentlig kan afskrække dig fra så meget som at røre det med en ildtang.
Log in eller Registrér for at kommentere.