Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

LØSNING PÅ MIGRÆNE!

Redigeret 22 januar, 2012, 04:12 i Hovedpine og migræne
Hej alle sammen. Jeg er en pige på 16 år, og har døjet med migræne med aura siden jeg var 9 år. Det har ødelagt meget for mig og jeg har været igennem rigtig mange ting efterhånden. Jeg har i årene prøvet MANGE forskellige slags piller, kranio sakral - som er en blid form for massage og forskellige øvelser. Jeg har også været til tandlægen, for at se om mine tænder kunne være årsagen - men intet har hjulpet.
Der har været længere perioder, hvor jeg ikke har haft anfaldene, men også perioder hvor jeg har haft det hver uge. Mine anfald var meget voldsomme - opkast og ingen ro i kroppen. Det kunne tage op til 5 timer, inden jeg var frisk igen. Det eneste der kunne hjælpe mig, var søvn - nu når jeg endelig kunne falde i søvn. Jeg levede med tanken hver dag: "Er det idag, jeg skal have anfald igen, og skal jeg så hjem fra skole IGEN?" Det var forfærdeligt, og ingen læger kunne gøre mere, når alt det andet ikke virkede.
Da jeg så fik migræne på min konfirmation, flød bægert over. Nu var det nok, jeg skulle kunne holde min konfirmation, uden jeg skulle afbrydes af migræne! Jeg var sønderknust - men det skal siges, at det heldigvis kun var et par timer.
Vi tog til lægen endnu en gang, og spurgte om nye piller på market. Der var intet. Men min læge fortalte mig, at han havde henvist en mand med migræne til en hovedepins klinik, hvor han fik besked på at tage Hjertemagnyl. En enkelt pille hver dag, og hans migræne var væk!
Min mor og jeg var villige til at prøve alt, så vi købte uden recept et lille glas hjertemagnyl på Apoteket, som fortynder blodet en lille smule. Jeg startede med en hel pille hver dag, og for første gang i 5 år, udeblev min migræne. Jeg var lykkelig, jeg kunne gøre hvad jeg ville. Efter et halvt år uden migræne, aftalte vi, at jeg kun skulle tage en halv pille hver dag, og det var lige så godt som en hel. Efter lidt tid begyndte jeg at sløse med pillerne, og glemte at tage dem. Det resulterede i et anfald. Jeg begyndte straks at tage pillerne igen. Vi prøvede så med en halv pille hver anden dag, men det var dumt, for glemte jeg at tage pillen et par gange, kunne der gå længere tid, før jeg fik pillen. Jeg fik endnu et andfald, og begyndte der efter at tage en halv hver dag.
Der er nu gået et helt år, siden jeg havde et anfald. 2 anfald på 2 år, og de var begge selvforskyldt. Jeg har ingen bivirkninger overhovedet, og lever nu en normal hverdag, ligesom mine venner og veninder! Uden min hjælpsomme familie og mine dejlige veninder, var jeg aldrig kommet igennem den forfærdelige del af mit liv. Jeg har nu en dejlig kæreste og 2 skønne veninder, som er utroligt glade for, at pillerne ændrede mit liv.

Min far er uddannelses vejleder, og vejledte en pige, som fortalte ham, at hun døjede så meget med migræne, at hun gik glip af meget af skolen. Han fortalte om min succes, og nu døjer pigen ikke med migræne mere! Jeg kan kun anbefale dette, det ændrede mit liv for altid. Det er utroligt, at så lidt kan gøre så meget! Jeg kan kun anbefale dette, det ændrede mit liv totalt.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Tillykke med det. Har du slet ingen bivirkninger?
    Nogle gange, som for mig er det en kostændring der hjælper mig af med migrænen. Mvh. Helle8
  • Indstillinger
    Nej, ingenting :) Jeg har det helt normalt. Min læge siger, at efter mange år med pillerne, kan man godt få lidt med maven, men det går over igen, og det er vist først efter 20 år :) - Jeg har også prøvet at ændre min kost op til flere gange endda, men intet held :(
  • Indstillinger
    Kære dig.

    Tillykke med det og tak fordi du deler det med os.

    Jeg kan fortælle, at rigtig mange har haft glæde af hypnose som behandling af migræne. jeg har ikke selv prøvet om det, men jeg har hørt rigtig meget om det.

    Kærlig hilsen Trine
  • Indstillinger
    Jeg er så glad for pillerne, at jeg ikke tør slippe dem igen! :-) Men tak for tippet. Hilsen Emma.
  • Indstillinger
    Hejsa,

    Jeg døjede også med migræne med aura og startede i maj 2010 med at tage en hjertemagnyl hver dag og har været anfaldsfri siden. Skrev faktisk et indlæg om det her på Netdoktor for at give anbefalingen videre. Tror det var et sted under "Migræne Aura uden hovedpine" e.lign. En skam du ikke læste det tidligere :-)

    Jeg valgte på et tidspunkt at gå ned til kun at tage en hjertemagnyl hveranden dag, da jeg virkelig nemt får blå mærker, og det bliver selvfølgelig kun værre med blodfortyndende medicin. Det er nok for mig at tage en pille hveranden dag, men jeg havde heller ikke så mange anfald som dig.

    Jeg læste om det på nogle amerikanske hjemmesider og tænkte, at det skulle prøves. Dejligt, at du også har haft held med det!
  • Indstillinger
    Tak for dit svar, og det er bare rigtig dejligt, at du også har held med det! :-)
  • Indstillinger
    Det passer jo med at jeg tager levertran for min migræne. Jeg har ikke haft migræne siden jeg begyndte på det. Det fortynder jo også blodet har jeg forstået.
    Jeg mente det var A og D vitaminerne der hjalp, men måske er det i virkeligheden den blodfortyndede effekt.
  • Indstillinger
    Hej.
    Hvor det lyder godt og tillykke til Jer der er blevet migræne fri, jeg har også lidt af migræne med aura gennem flere år, en bivirkning jeg beholdte efter at jeg havde meningitis som 18 årig, som er en del år siden.
    Jeg havde migræne rigtig tit.....hver uge og tog 2 dage hver gang, hvilket jo ikke er holdbart når man har et arbejde.
    Min daværende arbejdsgiver..vi skal tilbage til sidst i 90´erne, havde selv lidt rigtigt meget af migræne, sikkert nok en lille held i forhold til mig og en evt. fyreseddel, det jeg vil sige er at det med hjerte lyder rigtigt, da jeg af min chef blev anbefalet en hjerte medicin mod det. skal siges at jeg havde på det tidspunkt afprøvet flere ting, så som piller og dråber uden effekt. jeg kan desværre ikke huske navnet på det og har tjekket på min borger.dk, der står det desværre ikke, men mener det starter med imp eller emp...men vil ikke "hænges" op på det, men det hjalp mig, jeg tog en pille dagligt i en periode på ca 3-6 mdr. har nu migræne en gang imellem, kan godt gå et år iimellem, tidligere fik jeg det hvis jeg eks. glædede mig til noget, slog aldrig fejl hvis jeg kom til at kigge ind i en lampe el. op mod solen eller havde travlt blandt meget andet.
    Men den egentlige grund til jeg endte på denne side er faktisk min datter på 24 år der har lidt af migræne siden hun var 3 år, typisk vokser man fra det hvis man har det fra barnsben, men desværre har hun ikke det, vi har så efter mange år med forskellige afprøvning af alt der er på marked selv iltmaskine fik hun hjem på et tidspunkt, har vi fået sat navn på Hortons migræne, som er kronisk og kan ikke helbredes, men måske der er nogle derude der har god erfaring med et aller andet, alt vil være kærkommen.

    Venlig hilsen Helle
  • Indstillinger
    Hej
    Andre steder her i debatten omtales Hortons hovedpine. Søg det her i debatten og på nettet.
    En er helbredt for lidelsen ved psykoterapi. Mvh. Helle8
  • Indstillinger
    tak for info.

    Venllig hilsen Helle
Log in eller Registrér for at kommentere.