Rifter ' Dernede '
Hejsa, jeg har et lille problem, som jeg håber i vil hjælpe med.. jeg har rifter omkring de indre og ydre skamlæber, hvor det svier og klør, og ved virkelig ikke hvad der er sket, men jeg tør ikke sige noget til lægen, eller min mor, da jeg kun lige er blevet 12, men er meget hurtigt udviklet angående min krop, har prøvet med salve, da det fik jeg at vide engang, hvis noget var hudløs hjælper det med savle, er gået rundt med det i en månedes tid, og det hjælper ikke.. så har i nogle forslag?.
Kommentarer
viewtopic.php?f=115&t=17890&st=0&sk=t&sd=a&start=10
Selv babyer får altså nogengange svamp dernede!
Jeg ved godt, at du er i en alder, hvor alt der har med kønsdelene og kroppens udvikling i øvrigt virker ekstremt pinligt.
Om nogle år vil du som jeg og alle andre voksne ikke helt vide om du skal smile overbærende eller knurre af frustration når pubertetsbørn/-unge ikke tør tale om de her ting.
Din tissekone er hverken mere eller mindre speciel lige nu end den var for fem år siden eller er om fem år!
Helt ærligt:
Vil du virkelig hellere gå rundt og have svie, kløe og ondt dernede i flere måneder endnu end have et pinligt øjeblik i aften?
Hvis det er så svært at du simpelthen ikke kan få ordene over dine læber, så kan du ringe til hende eller skrive en sms.
Og nå ja; din mor vil ikke syntes at det er pinligt.
At jeg nu har slettet det, har intet med Spiders efterfølgende indlæg at gøre - som jeg i øvrigt er totalt uenig i. Jeg synes IKKE det rigtigt at bekræfte en ung pige i, at visse kropsdele er pinlige, og at hun skal holde den slags for sig selv.
Har man noget, der generer eller gør ondt, så skal man gøre noget ved det - og når man er helt ung, så bør man simpelt hen ikke gå med sådan noget alene - det bør og skal være en naturlig ting at bede en voksen om hjælp.
Og - det er kun dig selv, det går ud over, når du bliver ved - og ved - med denne holdning.