Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

mave smerter

Redigeret 31 juli, 2011, 15:26 i Irriteret tyktarm
jeg har i de sidste par uger døjet med store voldsomme mavesmerter lige inden jeg skal af med afføring og under bliver det gerne rigtig slemt. Men bagefter er der ikke noget. Sån nogen ture har jeg haft gerne 3 gange dagligt. Afføringen er ikke normal men tynd . Dog ikke helt vandet. men her efter et par uger har smerterne taget til og er der stort set konstante. Også selvom jeg ikke skal på toilet besøg. Jeg Tager medicin mod for meget mavesyre i spiserøret. Er der nogen der har en idé om hvad det kan skyldtes og hvad jeg skal gøre?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Mavesmerter bør man altid tage alvorligt, og søge lægehjælp for. Du kan givet få flere bud her på debatten, men du kan aldrig vide, om det er det rette, da mavesmerter også ofte er ret så diffuse, så derfor bør du i morgen kontakte din læge og få en tid.
  • Indstillinger
    Hej..

    Har du tjekket om medicinen giver dig de smerter?? Plus diarre??
    Ellers må du jo nok et smut forbi lægen..:)))) Hvorfor går du så lang tid?? - personligt ser jeg rødt over at folk kan finde på at skrive sådanne breve som dit. Her er jo ingen læger som kan stille en diagnose....så til lægen med dig :)
    Når du/ og andre har fået en diagnose som de ikke kan gøre noget ved, så kan I bruge denne brevkasse for at få gode råd...
  • Indstillinger
    Selvfølgelig kan man spørge om noget, man er usikker på, selv om man ikke har været ved læge, men det er korrekt at især mavesmerter bør man tage alvorligt og ikke gå så længe med.
    På den ene side, vil man jo ikke rende til læge, hvis der ikke er grund til det,og der er jo noget, der tyder på, at mange ikke ved, hvornår de skal tage deres symptomer alvorligt - og på den anden side, så er der dem der leder og søger efter det mindste symptom. Ja, vi er forskellige.

    Jeg synes ikke, der er nogen grund til at skælde ud.

    For god ordens skyld - dette er et debatforum og ikke en brevkasse - og jo, der er stor forskel; der er desværre mange, der skriver herind, fordi de tror det er en lægebrevkasse, så i bund og grund er navnet "Netdoktor" ret så misvisende.
  • Indstillinger
    tak for jeres tilbage melding. Momse: jeg har taget medicinen i 4 år så det burde ikke være det der pludselig gav bivirkninger. Jeg skriver og forhører mig herinde fordi jeg ikke ved om det er grund til at søge læge. Gider ikke rende uden grund. Jeg har ingen steder læst at man ku Må deltage i debatten for at få råd efterfølgende man har fået en diagnose. hvorfor jeg har gået med det så længe, tja, måske fordi jeg håbet det har villet gå i sig selv igen.
    Lotte: tak for dine svar. Jeg tror jeg giver lægen et kald i morgen.
    Jeg skrev herinde for at få råd det har jeg fået. At jeg sku kontakte lægen. Og det jeg glad for.
  • Indstillinger
    Hej
    Mavesmerter må man under ingen omstændigheder gå for længe med, det kan være hvad som helst, lige fra noget ’harmløst’ til blindtarmsbetændelse og noget psykisk som sætter sig dér, det er svært for andre at vide, derfor kan du roligt tage til lægen i morgen! God bedring. Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.