Hjem Hjerne og nervesystem ADHD

Har jeg ADHD?

Redigeret 31 juli, 2011, 14:16 i ADHD
Hej,

jeg har i gennem nogen tid overvejet om der var risiko for om jeg har ADHD. Det gik først rigtigt op for mig at der kunne være noget galt da jeg skulle læse op til eksamen. Da jeg var i gang med at læse, rodede jeg hele tiden i håret, kiggede ud i luften, for pludselig at vende tilbage til læsningen. Konstante pauser on/off.

Når vi får større afleveringer for i skolen sørger jeg for at arbejdet bliver spredt ud over en længere periode, så jeg ikke skal sidde med det i for lang tid. Bl.a. en dansk stil, har jeg det klart bedst med at lave over 3 gange. Ellers mister jeg konstant koncentrationen efter nogen tid.

Hvis jeg står og snakker med en på enmandshånd tænker jeg ofte "hør nu efter hvad han/hun siger" i stedet for virkeligt at høre hvad personen siger. Resultatet er ofte at bare siger "jaja" eller noget i den dur, grundet jeg ikke hørte hvad personen sagde.

Der er desuden en masse andet... jeg bliver let utålmodig og får en følelse i maven der er irriterende og bedst kommer væk ved at bevæge mig.

Kommentarer

  • I mine ører lyder det ikke som ADHD, men som en smule koncentrationsbesvær i stress situationer især. Og det er faktisk meget almindeligt.
    Rigtig mange mennesker har rigtig svært ved at være tilstede i nuet, men det kan læres. Jeg vil råde dig til at melde dig til et kursus i mindful ness hos en psykolog/psykiater her i efteråret, og jeg vil tro, at en meget stor del af dine problemer, vil være løste.
  • Hej Nej det virker ikke til adhd . Når vi mennesker kommer i pressede situationer får vi hukommelses tab. og det at du pludselig ikke husker tager du dig i håret for det er en reaktion der er normal for os mennesker når vi bliver opmærksomme på at vi ikke kan det vi plejer at kunne. det er en slags aflednings bevægelse. Har du oplevet du glemte hvad du skulle . og går tilbage til det sted du huskede det du skulle . og ved at kigge lidt rundt kommer du igen i tanke om det du skulle. Når man er i eksamen forlanges der mere af ens kunnen. og man bliver bange for ikke at kunne bestå prøven. Det er fint du deler det op og ikke tager det hele på en gang. lav dit eget system . med stikord der husker dig på emnet. Nogle har brug for enerum til at koncentre sig om emnet. Jeg synes godt du kan tale med din lære så han/ hun kan tage hensyn til dig. Og bliver det for uoverskuelig for dig kan du tale med din læge . det er alm at unge har exsamiens angst. Hvis du glemmer det du læser , så spørg om der findes noget der er indlæst. du kan høre . det kan nogle gange bedre hænge ved. når man hører ting. Det at du ikke høre andre . er nok at du har rigeligt at tænke på lige nu . og din hjerne rummer ikke mere.på nuværende tidspunkt. Køb noget musik cure på apoteket og hvile hjernen med dette musik så den slapper af og er klar igen. og sov nok det er der din hjerne skal beabejde det den i løbet af dagen har fået ind. og ved du drømmer renser du hjernen til at have plads til nye oplevelser. Men i dit kommende liv undgå at komme ud i pressede situationer . og lyt til din krop siger nej . men Bare du gør det bedste du kan , kan du ikke gøre mere, og det er vel også dine årskarektere der betyder noget. og hvordan du er som menneske. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.