Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

At begynde og stamme

Hej.
Jeg leder af et problem, som gør mit liv sværere, hårdere og trister. Jeg er begyndt og stamme da jeg blev 18 år. problemet er at når jeg er alene snakker jeg løs, uden at stamme eller noget som helst. Men lige når jeg er sammen med andre mennesker, så begynder jeg og stamme.
Jeg håber at i kan hjælpe mig/ give mig nogle råd?
Er der nogen der leder af det samme problem?

Håber at jeg snart høre fra jer.
Hilsen mig. !!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej :)

    Jeg er helt sikker på, at der sidder noget og gnaver psykisk, og du derfor vil holde op med at stamme, når du har fået hjælp af en psykolog.

    Så du må afsted til lægen og tale om det :)
  • Indstillinger
    Hej Det er helt normalt du har det når man stammer at når du er alene stammer du ikke . men kun når du skal tale med andre. Du skal ikke være så trist over det. for det er meget kloge mennesker der stammer . Det er din hjerne der arbejder hurtigt. hvis du vil fortælle andre mennesker noget . har du længe før du åbner munden og taler en gang tænkt tanken inde i hovedet. og det forstyre dig til at tale næste gang. og det tager længere tid at få tanke og tale til at passe sammen. for igen at tænke samme tanke. Du kan søge hjælp til at få redskaber til at gøre på en måde så du ikke stammer. Det er behandler der er specielt uddannet til at hjælpe stammere. prøv om du kan finde noget på nettet . eller tale med lægen om de kender til denne behandlingsform. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.