Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

EUTHYROX

Der er skrevet meget om ny, gammel Eltroxin og Euthyrox, men jeg har netop fået recept på Euthyrox i stedet for Eltroxin. Er der nogen af jer, der har prøvet det samme skifte, som vil komme med en status på jeres oplevelser i den anledning? Jeg får også en lille dosis T3.
Noget med ændrede bivirkninger, dosis i forhold til Eltroxin og vægtændringer, træthed alt hvad der falder jer ind, som kan komme mig til gavn. Tak

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg startede på Euthyrox direkte efter gml Eltroxin i juli 2009 pga alt det, jeg hørte om bivirkninger af Ny Eltroxin.
    Det dejlige ved Euthyrox var, at de findes helt ned i 25 mikrogram, så man kan dosere meget nøjagtigt. Jeg er meget fintmærkende.
    Jeg startede med samme dosis, som jeg havde fået på Gml Eltroxin, 875 mikrg, og min TSH faldt ret hurtigt for langt ned. Min erfaring med Euthyrox er, at den virker stærkere (eller optages bedre) end gml Eltroxin, og at man skal have mindre.
    Efter 7-8 mdr med regulering, hvor jeg endelig havde fundet dosis, der gav TSH på ca 1, og regnede med, jeg skulle blive der, havde jeg det fint i tre mdr, hvorefter alle lavt-stofskifte-symptomer kom (dem vil jeg ikke trætte dig med, dem kender du sikkert). Min TSH var ret pludseligt steget til ca 6, så stofskiftet var altså faldet. På den igen-igen. I samme periode begyndte min tinnitus (eller øresusen), og den er jeg endnu ikke sluppet af med, men det håber jeg stærkt på. Netop den gjorde, at jeg først skiftede til Ny Eltroxin og derefter bad om og fik udleveringstilladelse til den engelske Eltroxin fra Goldshield, som jeg lige er begyndt på.
    Alt i alt tror jeg, det er den mere eller mindre almindelige erfaring, at Euthyrox er stærkere og skal doseres mindre.
    Held og lykke
    VH Solsikke
Log in eller Registrér for at kommentere.