Hjem Sind og psyke Åndehullet

Forfærdeligt..

Redigeret 29 juli, 2011, 15:42 i Åndehullet
Hej. Jeg er en pige på 16 år.
Jeg døjer med konstant irratation af hovede (nogle gange øjne). Jeg er problemer med at tage en ''ordenlig'' indåndning. Jeg er også utilpas det meste af tiden, døjer nogle gange med ''svævende arme'' (som om mine arme ikke er der) Jeg går og er bekymret 24/7 og det begrænser min hver dag totalt. Har været ved lægen og hun siger det er noget psykisk, men jeg kan simpel hen ikke få det til at passe med at det kan være det?? (har fået taget blodtryk, blodprøve og hjerte diagram, alt var fint) Vil virkelig være taknemlig hvis nogen kan fortælle mig grunden eller har oplevet nogen lignende, tak på forhånd!
Mvh

Kommentarer

  • Jeg er helt enig med din læge i, at de symptomer kan være psykiske.
    Faktisk tænkte jeg "psykisk" før jeg nåede derned, hvor du fortæller, at din læge mener det.

    En ting jeg undrer mig MEGET over er, at du ikke skriver noget om, at du er blevet henvist til psykolog eller psykiater af din læge.

    Det bør du helt bestemt blive hurtigst muligt. Du skal jo ikke gå og have det dårligt!!
  • Hej og mange tak for dit svar!
    Jeg har fået afvide jeg skal ringe til en psykolog, men kan bare ikke få det til at passe med det kan være noget psykisk, når jeg ikke kan tage en ordenlig indåndning.. Min ven har anbefalt mig hypnosé, da han selv havde succes med det.
  • Så har det jo også været psykisk betinget hos din ven.

    Med hensyn til, at du ikke kan få det til at passe at alle dine symptomer kan være pga. noget psykisk, så kan du prøve at kigge på den her side: http://www.angstforeningen.dk/index.php ... eret-angst
    Der er beskrevet en del af de symptomer man kan have ved generaliseret angst, og mon ikke du kan genkende en del af dem?

    Det er slet ikke sikkert at det lige er genereliseret angst du lider af - jeg vil blot vise dig, at de symptomer du beskriver sagtens kan opstå pga. psyken.
    Du bør til en psykolog eller psykiater så du kan finde ud af hvorfor du har disse (psykiske) symptomer. Med den rette terapi vil du få det meget bedre.

    Hvad tænker du efter at have læst det?
  • Min ven havde ikke det med vejrtrækningen.
    Det er nogenlunde det der er symptomerne, tror også jeg bilder mig selv ind at jeg er syg. Måske skulle jeg ringe til en psykolog eller hypnotisør.
    Tak for dit svar.
  • Dine symptomer er reelle nok. De er bare ikke tegn på en fysisk sygdom. De er tegn på, at der er noget psykisk som du har brug for hjælp til at håndtere.
    Derfor skal du efter min mening til en psykolog. Ikke en hypnotisør til at starte med.
  • Hmm tænker lige lidt over det..
    Men du skal ihvertfald have mange tak, for at du gad og bruge din tid på at skrive!
  • Hej for mig lyder det lidt som du kun trækker luften i bryst kassen og ikke ned i maven . og du får for lidt ilt til hjernen , så du må prøve at tænke på du bevidst trækker vejret helt ned i maven . jeg ved godt hvordan der er . der kan gå panik i en for man føler man ikke får luft nok . og det gør man heller ikke. Hold hånden på maven under navlen og mærk den bevæger sig. træk luft igennem næsen og ud af munden . Hvis du føler du får hurtig vejrtrækning Det heder hyper vejrtrækning . kan man tage en plast pose at puste luft i og trække samme luft ind igen men kun få gange og mellem rum imellem til der kommer normal vejrtrækning. Det er når man bliver angst, man kan få det. Din krop har psykiske somatiske symtomer . Somatiske er kropslige symtomer der fortæller der er noget galt i dit liv . noget du har oplevet engang som du ikke har kunnet tåle. det kan også være sygdomme der er i din familie som du har arvet sådan er det for mig . jeg ville heller ikke kendes ved jeg var syg og ville ikke høre på lægerne og synes alt de sagde ikke passede på mig , men jeg blev igen syg og måtte så erkende at de nok havde ret. og i dag er der god samarbejde til overlægen og behandler. Jeg forstår godt du er bange nu . men du må få nogen til at hjælpe dig til at få kontakt til lægen . og blive henvist til psykriatre. så du kan få det bedre i dit liv. god bedring
  • For det første, tak for dit indlæg.
    Jeg tror problemet er at jeg ikke vil hører på at jeg er rask. Jeg bilder mig selv ind at jeg er syg..
  • Hej
    Det er sikkert ikke noget du bare bilder dig ind. Jeg lagde mærke til at du beskriver 'svævende arme, som om de ikke er der'.
    Jeg tænker du har oplevet et eller andet din krop husker og reagerer på. Det vil være bedst for dig i hvert fald at få professionel hjælp, hvilken du vælger er din egen afgørelse. God bedring Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.