Forfærdeligt..
Hej. Jeg er en pige på 16 år.
Jeg døjer med konstant irratation af hovede (nogle gange øjne). Jeg er problemer med at tage en ''ordenlig'' indåndning. Jeg er også utilpas det meste af tiden, døjer nogle gange med ''svævende arme'' (som om mine arme ikke er der) Jeg går og er bekymret 24/7 og det begrænser min hver dag totalt. Har været ved lægen og hun siger det er noget psykisk, men jeg kan simpel hen ikke få det til at passe med at det kan være det?? (har fået taget blodtryk, blodprøve og hjerte diagram, alt var fint) Vil virkelig være taknemlig hvis nogen kan fortælle mig grunden eller har oplevet nogen lignende, tak på forhånd!
Mvh
Jeg døjer med konstant irratation af hovede (nogle gange øjne). Jeg er problemer med at tage en ''ordenlig'' indåndning. Jeg er også utilpas det meste af tiden, døjer nogle gange med ''svævende arme'' (som om mine arme ikke er der) Jeg går og er bekymret 24/7 og det begrænser min hver dag totalt. Har været ved lægen og hun siger det er noget psykisk, men jeg kan simpel hen ikke få det til at passe med at det kan være det?? (har fået taget blodtryk, blodprøve og hjerte diagram, alt var fint) Vil virkelig være taknemlig hvis nogen kan fortælle mig grunden eller har oplevet nogen lignende, tak på forhånd!
Mvh
Kommentarer
Faktisk tænkte jeg "psykisk" før jeg nåede derned, hvor du fortæller, at din læge mener det.
En ting jeg undrer mig MEGET over er, at du ikke skriver noget om, at du er blevet henvist til psykolog eller psykiater af din læge.
Det bør du helt bestemt blive hurtigst muligt. Du skal jo ikke gå og have det dårligt!!
Jeg har fået afvide jeg skal ringe til en psykolog, men kan bare ikke få det til at passe med det kan være noget psykisk, når jeg ikke kan tage en ordenlig indåndning.. Min ven har anbefalt mig hypnosé, da han selv havde succes med det.
Med hensyn til, at du ikke kan få det til at passe at alle dine symptomer kan være pga. noget psykisk, så kan du prøve at kigge på den her side: http://www.angstforeningen.dk/index.php ... eret-angst
Der er beskrevet en del af de symptomer man kan have ved generaliseret angst, og mon ikke du kan genkende en del af dem?
Det er slet ikke sikkert at det lige er genereliseret angst du lider af - jeg vil blot vise dig, at de symptomer du beskriver sagtens kan opstå pga. psyken.
Du bør til en psykolog eller psykiater så du kan finde ud af hvorfor du har disse (psykiske) symptomer. Med den rette terapi vil du få det meget bedre.
Hvad tænker du efter at have læst det?
Det er nogenlunde det der er symptomerne, tror også jeg bilder mig selv ind at jeg er syg. Måske skulle jeg ringe til en psykolog eller hypnotisør.
Tak for dit svar.
Derfor skal du efter min mening til en psykolog. Ikke en hypnotisør til at starte med.
Men du skal ihvertfald have mange tak, for at du gad og bruge din tid på at skrive!
Jeg tror problemet er at jeg ikke vil hører på at jeg er rask. Jeg bilder mig selv ind at jeg er syg..
Det er sikkert ikke noget du bare bilder dig ind. Jeg lagde mærke til at du beskriver 'svævende arme, som om de ikke er der'.
Jeg tænker du har oplevet et eller andet din krop husker og reagerer på. Det vil være bedst for dig i hvert fald at få professionel hjælp, hvilken du vælger er din egen afgørelse. God bedring Helle8