Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Det styrer mit liv!

Redigeret 29 juli, 2011, 14:25 i Angst
Hej alle. Jeg har nu i omkring lidt over et halvt lidt af hyppig vandladning og vandladningstrang! Det startede før nytår og derefter har jeg været til læge 4 gange, hvor alt blev testet (urinvejsinfektioner, kønssygdomme osv.), og der var ikke noget at se? Men det er der stadig. Her på det seneste er jeg blevet opmærksom på at jeg måske tror det har forbindelse til noget angst? Jeg har opdaget at hvis jeg er virkelig er optaget af noget (en fodboldkamp eller lign.) har jeg det med at glemme trangen. Det sjove er jo mere jeg tænker over det, jop større er det mængder urin der kommer ud. Hvis jeg har været optaget af noget hele dagen, kan jeg godt gå og have alm. vandladning. fx jeg har lige været på ferie i en uge og der var ikke rigtig noget, næste dag efter jeg er kommet hjem, var det nøjagtig samme problem igen! Please hjælp! Har I nogle forslag til hvordan jeg kan komme videre eller holde det nede indtil jeg måske har lagt det bag mig?
Hilsen en meget, meget nedtrykt ung mand! :(

Kommentarer

• Mon ikke du har ret i at det er psykisk betinget... Ved det ikke, men det lyder da ganske plausibelt.
    Du skal ikke holde det nede til du har lagt det bag dig som du siger.
    For du ved jo ikke hvad det er du skal lægge bag dig.
    Psykiske problemstillinger går ikke sådan bare lige over.
    Du skal have fat om roden til problemet - når det bliver løst, forsvinder dette symptom jo højst sandsynligt.
    Så afsted til lægen igen, så du kan få en henvisning til en psykolog :)
  • Hej jeg har lige hørt fra en læge at man bør tisse ca hver 3 time. og hvis man tisser inden kroppen selv giver signal til at blæren er fuld . og tisser mange gange , bliver blæren slap og kan derfor ikke holde på ret meget tis. det er ikke godt for kroppen at gå en hel dag uden at tisse. derfor kan det være du ikke kommer af med ret meget for blæren kramper sammen . når den har skulle holde sig hele dagen. og det kan tage rigtig lang tid før det kommer ud. Så du skal huske dig selv på at tisse . de dage du laver noget. Der vænner du din blære til at være overfyldt med urin. men hvis du slapper af i kroppen kommer tissen også bedre ud. sæt dig ned på toilettet når du skal tisse så kan du sidde og hvile lidt fra det første tis er kommet . og så sid lidt og slap af for at tømme blæren og tis igen til du føler der ikke kommer mere. på den måde undgår både mænd og kvinder at få blærebetændelse fordi der ellers står tis tilbage i blæren. Er du bange for at andre skal se dig gå på toilettet eller er der en anden grund til du fortrænger at gå på toilet når du arbejder. ellers uden du tænker over det. ubevidst måske. Det er noget man skal arbejde med som person . når du arbejder kunne du stille din mobil til at ringe når der er gået ca 3 timer så den husker dig på at tisse. samtidig passer det også med du skal have noget at spise og drikke. til du vænner din krop til en rytme . fortsæt med det når du ikke arbejder og prøv at holde dig til mobilen bibber så du træner blæren. så lykkes det nok. god bedring
  • @Spider
    Det er ikke det der er problemet! Jeg kan ikke forstå hvor alt den mængde væske kommer fra, selvom jeg går på toilettet hver 3. time er der store mængder urin og er blevet tjekket for diabetes (negativ)! Kan man ligefrem få hjernen til at sende et signal der gør at man producere mere urin?
  • Hej om mennesker kan få vand i kroppen pga stress ved jeg ikke . men grise som bliver stresset danner væske i kroppen af den grund. Jeg tænker du måske kunne have noget væske inde i kroppen . hvis der kommer mere urin end den mængde væske du drikker. Hvis du har vand i kroppen skal du tale med lægen , hvad med dine nyre tal er de fine, så forlang at få taget blodprøver så de undersøger alle muligheder der giver ekstra væske i kroppen. Nogle får piller for at tømme væsken ud . men hvis du selv kan tømme kroppen er det unødvendig . men så finde årsagen til at væsken kommer. det kan kun lægen svare på.
Log in eller Registrér for at kommentere.