Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Græder let

Redigeret 31 juli, 2011, 13:51 i Åben debat om øjne
Hej, det seneste år er jeg begyndt at græde ret let. Jeg kan komme til at græde over fx choks, let smerte, små diskussioner eller let ubehagelige emner. Det er virkelig irriterende, fordi jeg normalt ikke græder, og jeg synes det er pinligt og umodent. Tårerne presser bare på på uventet tidspunkter, og imod min vilje, løber de ned af mine kinder.

For et år siden startede et forhold med min nuværende kæreste, og jeg holder virkelig meget af ham og lægger alle mine følelser i forholdet, vi diskuterer næsten aldrig og skændes ikke. Før det kom jeg sammen med en fyr som såret mig meget, men jeg græd aldrig. Dengang havde jeg paraderne oppe altid og nægtede at lade ham se, at han sårede mig. Så jeg er noget frem til, at det kan skyldes, at jeg ikke har paraderne oppe mere, men stadig, det virker åndssvagt at jeg græder over ingenting, og jeg tror mere på, at det er min krop og ikke mit sind, som får mig til at græde.

Hvad tror i det kan skyldes og hvad kan jeg gøre ved det?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej sådan har jeg også haft det. Hvis du synes det genere dig i hverdagen at græde hele tiden kan du tale med din læge. om han .hun vil hjælpe dig. Jeg tror det er fordi du er overvældet af lykke nu med din nye kærste og det er en ny situation for dig . og du føler dig tryg ved ham og tør vise dine tåre sammen med ham . det er en styrke at have . men bliver det til en vedvarende ting skal du have hjælp til at beabejde følserne, og fra din anden kærste der var hård ved dig , skulle du have talt om . så kan det være kroppen får det bedre. Det plejer at være oplevelser du ser og hører. føler der giver signaler til hjernen at du bliver ked af det . Prøv at lægge mærke til hvad der skete lige inden du begyndte at græde . så kan du måske få et billed på hvad det er du reagere på. Det jeg selv reagerede på var at mennesker var kærlige. og dejlige personligheder . og æren ved at kende sådan en dejlig person. håber du får hjælp kærligst
  • Indstillinger
    Hej
    At have let til tårer kan også skyldes vitaminunderskud, vitamin B og C har stor inflydelse på ens psykiske velbefindende, du må gerne tage lidt ekstra end du måske plejer at gøre. God bedring Helle8
  • Indstillinger
    Jeg tror det skyldes noget fysisk med min krop og ikke noget med mit sind, da det ofte sker helt tilfældigt. Så måske kunne det være vitaminmangel, men i øjeblikket tager jeg både alm. vitaminpiller, fiskepiller, D-vitamin med kalk. Men tænker om det kan skyldes en overgangsalder fra barn til voksen (jeg er 20 år) eller noget med tårekanalerne. Jeg går også med kontaktlinser, og mine øjne er ret tørre, så kontaktlinser udtørrer let. Måske prøver min krop at rette op på fejlen, og derved kommer tårerne let. Eller måske er jeg lidt langt ude lige nu.

    Synes i at jeg skal spørge min læge, da det virkelig går mig på?
  • Indstillinger
    Hej du skal helt klart tale med din læge , Jeg ser du også får black out og det skal du også have undersøgt hvad grunden er. Du siger dine øjne løber i vand. det kan også være dine øjne er ireteret af kontaktlinserne. er dine øjne røde . Men når tårene kommer mærker du da ikke gråd i kroppen. Hvis det bare er tåre der løber . uden føelser. er det kroppens reaktion på at noget er stoppet. eller generet i øjet som du siger. så jeg synes du skulle kontakte lægen og evt få en akut tid hos øjenlægen . om noget er galt med øjenene. og bede om at få en scanning af hovedet så der ikke er noget der er galt for black out. og elektroder på hovedet undersøgelse af epelepsi. god bedring
Log in eller Registrér for at kommentere.