Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Rumklang i øret.

Jeg vågnede en morgen med lidt syden i venstre øre og at lyden blev forvrænget.
Stærke lyde,musik kan jeg slet ikke skille i venstre øre,det bliver forvrænget.
Ørelægen siger at det er blodforsyningen til ambolten som ikke fungerer og det kan ramme alle.
Jeg har det bedst hvis øret bliver blokeret eller der er helt stille.
Jeg fik at vide at det ikke bliver bedre.
Er der nogen her som har erfaring med dette fænomen.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ikke helt det samme, tror jeg, men noget der ligner. Jeg har haft meget vrøvl med ørerne.

    Efter flere års søgen efter et råd hos ørelæger fandt jeg endelig en, som kunne hjælpe. Han sagde, jeg skulle have massage omkring ørerne og kæben. Det hjalp. Det sætter gang i blodcirkulationen og jeg havde store spændinger i kæben.

    En hylelyd forsvandt, til min store overraskelse, efter et besøg hos en zoneterapeut. Den kom senere igen og hun fik den igen til at forsvinde. Hun er nu stoppet med sit arbejde.

    Hvis den kommer igen går jeg til en akupunktør. Jeg kender en kinesisk læge, som er meget dygtig.
    Jeg bilder mig ind det er mere effektivt af flere andre grunde.

    Måske kunne det være en ide at prøve.
  • Indstillinger
    Kære dig.

    Det må være noget nedslående at få at vide, at det ikke bliver bedre...
    Jeg håber at du har mod på at prøve lidt forskelligt trods alt.

    Jeg vil først og fremmest anbefale dig at få en second openion hos en anden ørelæge eller audiolog.

    Akupunktur som behandling giver rigtig meget mening, fordi det netop påvirker kroppens blodgennemstrømning. Der findes audiologer der giver akupunktur, men du kan også finde akupunktører, der er rigtig gode til det.

    Det synes jeg bestemt er et forsøg værd. Og det er altså ikke hokus-pokus men faktisk ganske veldokumenteret efterhånden.

    Skriv gerne hvordan det går dig.

    Kærlig hilsen Trine
  • Indstillinger
    Mange tak for rådene,jeg skal til ørelæge snart til en bredere undersøgelse,forvrængning i øret er ikke godt når man er musiker,helt forfærdeligt
Log in eller Registrér for at kommentere.