Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hyppig vandladning

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har da ingen chance for at vide, at et citat i et indlæg uden link stammer fra et link ud af tre links postet i et tidligere indlæg!!!

    Jeg får helt ondt i maven over at du tager det som så voldsomt et angreb, for det var virkelig ikke ment ondt!

    Tidligere i dag blev du også vred/fornærmet selvom der slet ikke var grund til det... Jeg er helt paf.
  • Indstillinger
    Jeg ville faktisk blive meget ked af det, hvis Persille forlod debatten; du kommer med mange gode betragtninger.

    Jeg er også glad for Annas deltagelse og nyder også dine indlæg.

    Så derfor blander jeg mig lidt nu: Jeg har holdningen, at hvis man deltager i en debat, bør det vel formodes, at man har læst den igennem først - det har jeg dog erfaret, at der er mange, der ikke gør - man ser lige det sidste, og så kommer man med sit bud. Det har dog egentlig ikke været mit indtryk med nogen af jer to, men jeg synes i hvert fald, at hvis man skal klage over - som i dette tilfælde - manglende henvisning til links, så bør man i det mindste have læst debatten og de dertil hørende links først, og havde du det, Anna, så havde dette her jo ikke været nødvendigt, vel?

    Jeg ville i hvert fald finde det anstrengende at blive henvist til de samme links igen og igen i den samme debat.

    Så Anna, jeg synes faktisk du var lige på kanten i dette tilfælde. For god ordens skyld har jeg kigget på debatterne for i dag, og kan ikke finde det sted, hvor Persille skulle være blevet fornærmet – dog gætter jeg på, at det er debatten omkring skamlæber, og der kan jeg slet ikke se, at Persille skulle være blevet fornærmet.

    Så – handler det om, at I måske begge to er lidt nærtagende? Jeg har set, at I har krydset lidt klinger før, så måske er I lidt for meget på vagt over for hinanden. :-)

    I skal I hvert vide, at jeg gerne vil have begge jeres penne med i dette forum.

    Knus til jer begge to.
  • Indstillinger
    Jeg skrev lige et kæmpelangt indlæg, men har slettet det igen, og nøjes med nedenstående.

    Jeg ville rigtig nok vide hvor citatet stammede fra hvis jeg havde læst alle links, men det gjorde jeg ikke i dette tilfælde.
    Jeg læser ikke altid de artikler der linkes til i de forskellige debatter, og jeg tror ikke, at jeg er den eneste der ikke gør det.

    Derfor syntes jeg, at det til enhver tid er relevant med en direkte henvisning i forbindelse med et citat, i tilfælde af at en læser kunne tænke sig at få det uddybet. Så er det ikke nødvendigt at gå tilbage og læse alle links i tråden igennem for at finde det...

    Og så er det i lige så høj grad et principielt spørgsmål om kildehenvisning.

    Jeg er stadig paf over modtagelsen af mit indlæg.
    Jeg vil gerne have Persille her og syntes ikke, at jeg har givet udtryk for det modsatte.
    Og tak for dit input Lotte, jeg vil også have dig her.
  • Indstillinger
    Ja, jeg synes nu stadig, det er lidt betænkeligt at gå ind og "korrekse" i en debat, man ikke en gang har sat sig ind i.

    For mig var det helt og aldeles oplagt, at citatet stammede fra det, vi talte om - og ja, jeg er så omvendt - jeg ville blive lidt irriteret over at blive henvist til det samme link igen og igen. Jeg ville føle, at jeg således blev betragtet som værende totalt debil, men det er jo fordi det for mig er utænkeligt at gå ind og have holdninger til noget, jeg ikke en gang har læst.

    Selvfølgelig er jeg dog enig i, at man da nok bør gen-henvise til sine links, hvis det er en meget lang debat, men det var det her jo ikke - det står dog kun et par indlæg oppe, og selv om vi i den grad røg ud af det egentlige emne, så er det dog stadig en ret så kort debat, der ikke ville have taget mange øjeblikke at løbe igennem, og så havde det her kunnet være undgået.

    Tja - sådan er vi så forskellige, hvilket vi selvfølgelig nok skal tænke lidt mere over.

    Jeg undskylder igen over for Christoffer - det her ligger meget langt fra dit emne, men jeg mener dog, at du har fået svar på dit spørgsmål alligevel.

    Men - godt ord igen. :-)

    Nu har jeg forsøgt at "gyde olie på vandene" - Det er et debatforum - vi har forskellige holdninger og indgangsvinkler. Anna vil gerne have henvisninger til links hele tiden, Persille og jeg kan godt nøjes med mindre. Ak ja.... Det er i hvert fald ikke muligt at gøre alle tilfredse, det er vel konklusionen.

    Tag en god indåndig - lad os alle fortsætte den gode debat, der i hvert fald for mig er en god afveksling at sætte sig ind til i løbet af dagen.
  • Indstillinger
    Jeg læste debatten ikke links'ne. Det blev på intet tidspunkt oplyst hvilket af tre links der blev citeret fra. Hverken første eller andet citat.
    Jeg kunne have fundet det ved at læse alle tre links, men det er det jeg mener ikke bør være nødvendigt, og grunden til at jeg overhovedet skrev noget som helst om det.

    Men vi bliver ikke enige, og det er også fuldstændig ligegyldigt.

    Jeg blev dybt overrasket over at det blev modtaget så voldsomt, og har det stadig skidt med det.
  • Indstillinger
    Efter at have tænkt over det et par dage er jeg nået til følgende:


    Og hvordan tror du så, jeg har det. Havde du skrevet pænt til mig om jeg ville have noget imod at henvise til et bestemt link havde jeg gjort det.

    Jeg citerer:

    "Det er ikke kun i dette tilfælde, at du ikke gør det."

    Du anklager mig. !!!! Min måde at skrive på er forkert. !!!!

    Jeg gør åbenbart noget forkert gang på gang. !!!!!


    Jeg citerer:

    "kan vi andre ikke rigtig bruge til noget. "

    "Vi andre". Jeg udelukkes. Det er jer mod mig i din fremstilling. !!!!


    Jeg citerer: og så er der også noget om ophavsret.


    Jeg gør "ulovlige" ting, truer du mig med. ?????

    Ikke hvad jeg kender til og hvis det er tilfældet er det Netdoktor og ikke dig, der skal afgøre det.


    Jeg har skrevet på netdoktor i nogle år. Det har jeg været glad for. Som lotte123, mener jeg det er en god afveksling i løbet af dagen, da emnerne interesserer mig.
    Jeg har fået uvurderlig hjælp fra kameliadamen og lillespir. Det er jeg meget taknemmelig for. Især lillespirs råd, som fjernede mine smerter totalt.

    Jeg beklager det bliver i Christoffers tråd, men jeg føler mig tvunget dertil.
    Nogle vil sikkert mene, jeg overreagerer, men det kommer jo an på, hvordan man ser på det.
    Jeg føler det som heftige anklager. Jeg har brug for fred i sjælen efter 10 år med smerter.
    Glæden og interessen for at deltage her er væk. Som min mand siger: Tag dig en lang pause og det gør jeg så.
Log in eller Registrér for at kommentere.