Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vægtøgning grundet antidepressiv medicin

Redigeret 31 juli, 2011, 15:53 i Anoreksi
Hej,

Jeg er en pige som har haft anoreksi, og derfor går meget op i min krop - Man bliver aldrig rask igen.
Jeg har desværre taget på grundet antidepressiv, som jeg egentlig fik med samme formål, men nu er det simpelthen blevet for meget for mig, og jeg er stoppet med dem.
Er der nogen der ved hvor lang tid det tager før medicinen er ude af min krop, og om jeg kan se frem til et vægttab?
Ser frem til at høre fra jer..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej...

    Jeg har lige svaret dig i en anden tråd du har oprettet, hvor du spørger hvor længe der går før medicin er ude af kroppen, men ikke oplyser, at du har spiseforstyrrelse og er stoppet med medicinen fra dag til dag.

    Det var dog hvad jeg frygtede - og skrev i den anden tråd.

    Du skal som sagt i den anden tråd tage kontakt til din læge i morgen og fortælle at du er stoppet, så I kan tage de forholdregler der må tages.

    Samtidig må I tale om at du kan få et andet præparat som ikke giver dig samme bivirkning. Jeg forstår ikke, at det ikke er sket før.
    Men til en start kunne det da være en idé at komme i terapi (igen?) for du har det tydeligvis ikke godt.

    Det er ikke for sjov jeg siger du skal tage kontakt til din behandler!

    Hvilket præparat fik du og hvor høj dosis?
  • Indstillinger
    Nej jeg ved godt det kan være farligt - Sertralin fik jeg af 200mg om dagen.
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg fik noget antipsykotisk på et tidspunkt og tog 10 kg på, på kort tid. Jeg sagde til min behandler at jeg ville have noget andet og så trappede jeg ud efter hans anvisning. Der gik ikke lang tid før jeg stille og roligt tabte mig igen.
    Mvh
Log in eller Registrér for at kommentere.