Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Slettet

Redigeret 26 juli, 2011, 08:02 i Studerende og unge

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kan både være stress og depression... Gå til lægen! Han/hun ved hvad man skal lede efter (i hovedet) og er altså den bedste til at give råd... Tests på nettet er som regel de samme de bruger hos lægen, og det er altså kun vejledende..
  • Indstillinger
    Vil lige lægge ud med at understrege, at jeg ikke har nogen sundhedsfaglig uddannelse.

    Jeg er sikker på, at du ikke "bare/kun" lider af en depression. Og heller ikke stress.
    Du skriver selv at du har haft OCD, du har et meget problematisk forhold til mad og du er meget følsom, har en udtalt tomhedsfølelse og er depressiv - og har været det siden barndommen.

    Du har det dårligt, og så skal du da selvfølgelig have hjælp. Og du skal ikke selv finde en diagnose før du tager derhen.
    Hvis man har ondt i maven skal man heller ikke selv prøve at finde ud af om man har mavesår, madforgiftning, fødevareintolerance eller hvad ved jeg før man tager til lægen.

    Afsted til lægen. Du skal få taget blodprøve så du kan få testet hvilke vitaminer og mineraler du er i underskud af.
    For du har givetvis et kæmpe underskud af visse når du ikke har spist ordentligt i årevis.
    Det kan rent faktisk forværre/fremprovokere psykiske problemer og kan sagtens have indflydelse på dine fysiske symptomer, og måske endda også søvnproblemer, tristhed og dårlig hukommelse.

    Og så skal du få en henvisning til en psykolog og en psykiater.

    Når dine problemer har stået på siden den tidlige barndom skal det være en psykiater der vurderer hvilken terapi og eventuel medicin du kan have gavn af, ikke din læge.

    En psykiater er specialuddannet i at diagnosticere psykiske lidelser og administrere psykofarmaka, det er lægen ikke.
    Psykiateren kan også vurdere, om der er en særlig form for terapi der vil kunne hjælpe dig bedre end andre.

    Det er gratis at komme til psykiater.

    A
Log in eller Registrér for at kommentere.